تکنیک های جلوگیری از فراموشی درس ها

شاید دیده باشید بعضی ها خوب میخونن و زیاد درس میخونن ولی در آزمون های آزمایشی و خود کنکور سراسری نتیجه ای که ازشون انتظار میره رو نمی گیرن. یک دلیل میتونه فراموشی مطالب باشه. این داوطلب ها ممکنه مطالب رو خونده باشن ولی به دلایلی الان فراموش کردن. تکنیک هایی وجود داره که میتونید جلوی فراموشی مطالب رو بگیرید یا سرعت فراموشی رو کندتر کنید:

– مرور یکی از کلیدی ترین عوامل برای جلوگیری از فراموشی مطالبه. سعی کنید هر روز بخشی از مطلب قبلی یا خلاصه هایی که نوشتید رو مرور کنید.  اگه مطلبی رو یاد گرفتید باید یک روز بعد، و تقریبا ۱۰ روز بعد، حدود یک ماه بعد و حدود ۴ ماه بعد باید اون مطلب رو مرور کنید تا حدود یک سال در حافظه شما بمونه. مرورهای بلند مدت رو به برنامه راهبری آزمون های آزمایشی بسپارید. اگه آزمون آزمایشی شرکت کنید که فاصله مرورهاش منظم باشه خودبخود مجبور میشین در این فواصل مطالب رو مرور کنید و خطر فراموشی خیلی کم میشه.

– نوشتن باعث میشه مطالب بیشتر در حافظه باقی بمونه. حتما خلاصه نویسی کنید و خلاصه ها رو بعدا مرور کنید. کم رنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر است.

– اگه دانش آموز هستید قبل از کلاس حتما یه پیشخوانی از مطلبی که قراره معلم تدریس کنه داشته باشید.

– تمرین زیاد حل کنید چون باعث میشه شکاف های اطلاعاتی مغز شما پر بشه.

– مطالبی رو که یاد گرفتید دوباره به عنوان معلم تدریس کنید و کنفراس بدید. این تدریس میتونه برای دوست، اعضای خانواده یا شاگردان فرضی شما باشه.

– سعی کنید در حین درس خوندن تمرکز کامل داشته باشید. اگه تمرکز ندارید میتونید از تکنیک هایی که در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ گفته شده برای افزایش تمرکز استفاده کنید: «روش های افزایش تمرکز حین مطالعه»

– از روش های تقویت حافظه که در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ توضیح داده شده هم استفاده کنید: «تقویت حافظه و ماندگاری مطالب در ذهن»

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر


  1. سلام من داوطلب کنکور تحربی سال ۱۴۰۰ هستم و سال دوم می شود که کنکور می دهم من تا الان مباحث را همگی را مطالعه و تست زدم ولی وقتی در یک مبحث به تسلط کافی می رسم و قادر به حل تمامی تست ها هستم بعد از یک هفته از ذهنم رفته و نمی توانم در آزمون ها نتیجه مطلوبی بگیرم و زمانی که مباحث آزمون زیاد باشد که نمی شود چند روز قبل آزمون دوباره همه را بخوانم که به یاد بیاورم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام زهرا خانم. فراموشی مطالب به ویژه مطالب حفظی و غیرفرمولی کاملا طبیعیه پس باید برنامه مرور منظم و درستی داشته باشید تا با مرور کردن مطالب در حافظه بلند مدت شما تثبیت بشه و دیرتر از یاد بره. مرور میتونه در قالب خوندن خلاصه نویسی های خودتون، تست زنی و در بعضی موارد مراجعه مجدد به متن درسنامه یا فیلم اموزشی باشه.
      البته یه حسی هم وجود داره به نام احساس فراموشی مطالب. باید درگیر تست ها بشید ببینید میتونید حلشون کنید یا نه اگه نتونستید یعنی واقعا فراموش کردید و باید برنامه مرورتون رو اصلاح کنید، اما اگه تونستید دوباره حلشون کنید شما دچار احساس کاذب فراموشی شدین و چون از مطالب فاصله گرفتید به اشتباه فکر می کنید که فراموششون کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *