چند تست بزنیم و چند سوال تشریحی حل کنیم؟ تعادل تستی تشریحی کنکور

در جواب این سوال که برای کنکور روزی چند تست بزنیم یا هفته ای چند تست بزنیم به طور کلی باید گفت که بستگی به وضعیت شما در اون درس داره. بنابرین، تمامی اعداد و ارقام و درصدها و تعداد تست هایی که در این صفحه آورده شده برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری هستن که در دروس مختلف به یک اندازه تسلط دارن و در درس خاصی خیلی ضعیف تر یا خیلی قوی تر از سایر دروس نیستن.

برای هر درس چند تست بزنیم؟

اول باید درس ها رو تشریحی کار کنین و بعد برین سراغ تست زدن و تعیین کنین که چند تست برای هر درس بزنین. خب مثلا برای مباحثی که کامل مسلط هستید چند ساعت و چند تست باید بزنید؟ جواب اینه که باید از کل ساعت مطالعه اون درس در هفته حدود ۲۰ درصد تشریحی و خوندن مفاهیم و ۸۰ درصد تست زدن و مرور نکات باشه. اینکه این ۸۰ درصد تستی یعنی چند تست بستگی به این داره که چه درسی و چه مبحثی باشه و با توجه به سابقه مطالعاتی شما هر چند تست از اون درس چقدر از شما زمان میگیره.

جاهایی که بلد هستید اما تسلط کامل ندارید ۵۰ درصد تستی و ۵۰ درصد تشریحی، و جاهایی که میدونید تسلط ندارید و موضوع کاملا جدیده برعکس عمل کنید یعنی در مرحله اول بیشتر تشریحی و آموزش و کمتر تستی کار کنید. اینکه بفهمید چقدر تسلط دارید باید با استفاده از تمرین کردن مشخص بشه که  آیا کاملا مسلط هستید یا اینکه ۵۰ به ۵۰ هستید و یا حتی کمتر.

یک نکته مهم دیگه در جواب به این سوال که برای هر درس و هر مبحث باید چند تست بزنیم اینه که حداقل در مورد دروس اختصاصی که اهمیت بیشتری در کنکور سراسری دارن به ازای هر یک سوالی که از اون فصل یا مبحث در کنکور طرح میشه باید حداقل ۵۰ تست تمرینی بزنید. اما این حجم تست برای کسانی است که در دروس مختلف به یک اندازه قوی یا ضعیف هستن. اگر در درس خاصی ضعیف تر هستید باید تست بیشتری کار کنید.

بنابرین هر هفته در کنار تعادل ساعت مطالعه دروس اختصاصی و عمومی و تعادل مطالعه دروس پایه و پیش دانشگاهی، باید توجه ویژه ای هم به تعادل مطالعه تستی و تشریحی داشته باشید.

برای کنکور هر درس چند تست بزنیم

بهترین منبع تست زدن برای کنکوری ها

جدا از بحث اینکه برای هر فصل از هر درس چند تست بزنید، برای انتخاب تست هم، بهترین منبع تست های کنکورهای سراسری و مخصوصا کنکورهای چند سال اخیر هستن. اگر وقت داشتید برای تسلط بیشتر برید سراغ تست های تالیفی و تست های آزمون های آزمایشی مثل قلم چی، سنجش، گزینه دو، گاج و …

همچنین از تست های تالیفی کتاب های کمک درسی هم به ویژه برای دروسی که تیپ سوالات در کنکور سالهای اخیر تغییر کرده مثل شیمی و زیست حتما استفاده کنید. اگر هنوز منابع کمک درسی مناسب رو انتخاب نکردید مطالب صفحه ی معرفی و مقایسه بهترین منابع کمک درسی کنکور رو مطالعه کنید.

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۸ نظر


  1. سلام وقت بخیر
    برای قبولی از کنکور انسانی باید تو کنکور چند تا سوال رو درست بزنیم؟

    • سلام بستگی داره منظور از قبولی، چه رشته و چه دانشگاهی باشه و شما بومی کدام استان و منطقه چند باشید.
      برای هر رشته و دانشگاه داوطلبان هر کدام از سهمیه ها یا مناطق حدودا باید رتبه مشخصی رو کسب کنند و برای کسب این رتبه در کنکور باید درصدهای لازم رو به دست بیارن.

  2. با سلام
    من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و میخوام از امروز که اواخر ابان ماه هستش شروع کنم. به نظرتون وقت کافی دارم تا فرهنگیان قبول بشم چون قبول شدن فرهنگیان رشته تجربی سخته کمی.
    و اینکه میشه لطف کنید بگید که در یک روز باید چند درس تخصصی و عمومی خواند؟ و در یک روز از هر درس باید چند تست زد؟

    • سلام امکان قبولی شما به سه عامل اصلی وابسته است:
      ۱- پایه درسی شما چقد قوی یا ضعیف باشه.
      ۲- از این به بعد چقدر تلاش کنید و روزانه چند ساعت مطالعه و تست زنی داشته باشید.
      ۳- با چه کیفیتی مطالعه کنید و مسیر موفقیت در کنکور رو درست طی کنید یا نه.
      به اندازه کافی وقت برای قبولی و مطالعه دروس تا کنکور وجود داره اما مهم اینه که شما چطور از این وقت استفاده کنید.
      تعداد تست و تعداد دروسی که در روز باید بخونید بستگی به ساعت مطالعه شما داره. هر چه تایم مطالعه بیشتری داشته باشید تعداد دروس بیشتری میتونید بخونید.
      سعی کنید روزانه حداقل ۳ درس یا بیشتر بخونید مثلا دو تا اختصاصی و یک درس عمومی.
      اگر ۵ درس میخونید میتونید ۳ تا اختصاصی و ۲ درس عمومی رو مطالعه کنید و تست بزنید.

  3. سلام من تو تست ها خوب عمل میکنم ولی وقتی نوبت به تشریحی میرسه خیلی سخت عمل میکنم به نظرتون میتوانم موفق بشم؟

    • سلام قطعا میتونید. برای امتحان نهایی حتما کتاب های دارای سوال تشریحی رو بگیرید و سوالاتش رو حل کنید.

  4. در مجموع روزی چند تست باید بزنیم یا هفته ای چند تا از کل درس ها روی هم رفته؟

    • سعی کنید در هفته حداقل ۱۵۰۰ تست بزنید و هرچه بیشتر باشه بهتره.

  5. سلام خسته نباشید فاصله بین تشریحی خوندن مطالب و تست اون مطالب در دروس مختلف باید چطور باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام بستگی به مبحث داره. مباحثی که فرمولی هستن و جنبه صرفا یادگیری دارند مثل ریاضی و فیزیک میتونید بلافاصله هم تست کار کنید اما در مباحث حفظی بیشتر تست ها باید حداق بک تا سه روز بعد کار بشه، نه بلافاصله.

  6. درکنکور‌ تجربی‌ درس‌ دین‌ و‌ زندگی ۹ تست از دینی سال سوم میاد چند تست از اون ۹ تست درمورد نبوت وامامت هست؟ باتشکر از همه‌ شما

    • سلام درس ششم دین و زندگی سال سوم دبیرستان یعنی جایگاه امامت چند ساله که به کتاب درسی اضافه شده گاهی هیچ و گاهی یک تست ازش طرح شده. مباحث مربوط به امامت و نبوت گسترده هستن و در چندین درس از دین و زندگی ۳ پراکنده شده مخصوصا درس های ۴ تا ۱۰ که از بین اینها درس ۵ و ۸ و ۱۰ در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه طراحان سوالات کنکور بوده مخصوصا درس پنجم.

  7. درفاصله ببن دو آزمون ایا فقط هفته دوم تست بزنیم؟

    • مشاوران 100

      حجم تست در هفته دوم باید بیشتر از هفته اول باشه ولی این به این معنی نیست که هفته اول اصلا تست کار نکنید. هفته دوم میتونید بعضی مطالب رو در قالب تست مرور کنید.

  8. سلام باید برای هر مبحث فیزیک چقدر تست بزنیم رشته تجربی هستم

    • مشاوران 100

      سلام، بستگی داره چه مبحثی باشه و سطح تسلط شما در این مبحث فیزیک چقدر باشه. اما به طول متوسط به ازای هر یک تست که از مبحثی در کنکور طرح میشه حداقل باید ۵۰ تست کار کنید.

  9. سلام میشه جواب این سوال رو بدین:
    من تو تست زدن نسبتا قوی تر هستم تراز آزمون هام هم خوب میشه ولی در امتحان تشریحی مدرسه معمولا خوب نیستم چکار کنم به نظر شما علت چیه و چه راه حلی پیشنهاد میدین؟

    • مشاوران 100

      سلام، خیلی ها برعکس شما هستن. دانش آموزانی که ریزبین هستن و با دقت و عمق بیشتری درس میخونن ممکنه تراز آزمون های تستی بالاتر و نمرات تشریحی پایین تری داشته باشن. حتی بعضی از رتبه های برتر کنکور هم بودن که معدلشون پایین بوده ولی رتبه کنکور خوبی داشتن. سعی کنید روز قبل از امتحان تشریحی مدرسه نمونه سوالات امتحانی رو حل کنید، راه حل سوالات رو کامل بنویسید و ترجیحا از راه حل های تستی که در کتاب درسی گفته نشده برای امتحان تشریحی استفاده نکنید.

  10. طاهرنژاد

    سلام
    تست زدن با دو خودکار رو میشه توضیح بدین
    به چه دردی میخوره و دقیقا چطوریه

  11. من معدلم ۱۹ و ۹۰ صدم شد ولی کنکور خیلی بد بودم امسال اما نمیدونم واقعا چند ساعت و چندتا تست باید واسه هر درس کار کنم

    • مشاوران 100

      تعداد تستی مورد نیاز واسه هر مبحث از هر درس بستگی به این داره که در اون مبحث قبلا چقدر قوی کار کردید و تا چه حد تسلط دارید. خیلی ها معدلشون ۲۰ میشه در امتحانات تشریحی اما در کنکور باید انقدر سرعت عمل داشته باشید که در مدت زمان کم بتونید سوالات رو حل کنید، برخلاف امتحانات تشریحی که وقت به اندازه کافی دارید و با تسلط کمتر و سرعت عمل پایین تر هم میشه نمره خوبی گرفت.

  12. الان که معدل کتبی تو کنکور تاثیر داره اگه فقط تستی بخونم واسه معدل ضرر نمیکنم؟؟

    • مشاوران 100

      تعادل مطالعه تشریحی و تستی باید رعایت بشه. برای امتحان نهایی حل مثال ها و تمرین های کتاب درسی و بعد نمونه سوالات امتحانات نهایی سال های قبل، خرداد و شهریور و دی ماه، خیلی میتونه کمک کنه. مخصوصا در درس های اختصاصی و مباحث حل کردنی و فرمولی اول چند مثال و تمرین تشریحی از کتاب درسی یا مشابهش حل کنید و بعد برید سراغ تست.

  13. سلام من واسه زیست شناسی خیلی کم تست زدم تا حالا و بیشتر تشریحی خوندم متن کتاب و درسنامه های خیلی سبز اما تست زیاد نزدم. ب نظرتون مشکل ساز میشه برام؟

    • مشاوران 100

      سلام، خیلی از نکات ریز و مهم زیست شناسی داخل تست ها پنهان هستن و همه در درسنامه کتاب های کمک درسی زیست مثل خیلی سبز و … ذکر نشدن. از تست زدن نبادل غافل شد، نکات مهم و جدید تست ها رو باید یادداشت کنید تا در مرورهای بعدی همراه با متن کتاب درسی اون نکات رو هم باهاش بخونید.

  14. سلام واسه هر فصل فیزیک چند تا تست بزنم خوبه
    لطف می کنید اگه جواب بدید

    • مشاوران 100

      سلام، بستگی داره چند تست در کنکور از اون فصل مطرح میشه. به ازای هر یک تستی که از یک مبحث در کنکور سوال طرح میشه حداقل باید ۵۰ تست تمرینی کار کنید. مثلا فصلی که ۳ تست کنکور ازش مطرح میشه حداقل ۱۵۰ تست لازمه که حل کنید تا تقریبا به تسلط برسید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *