برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ و معرفی بهترین منابع جمع بندی کنکور

معمولا در ماه های نزدیک به زمان برگزاری کنکور سراسری سوال اکثر داوطلبان کنکور این است که چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟ در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ روش برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ و نیز بهترین منابع جمع بندی کنکور را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین اگر به مشاور رتبه برتر کنکور برای برنامه ریزی و مشاوره دوران جمع بندی نیاز داشتید در می‌توانید «نام و نام خانوادگی + پایه و رشته تحصیلی خودتان» را به شماره پیامک ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید.

قبل از ادامه مطالعه این صفحه، اکیدا توصیه می کنیم ویدیو زیرا را در رابطه با جمع بندی کنکور مشاهده کنید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

بهترین روش برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳

دانش آموزان سال دوازدهم سه تا چهار هفته بعد از اتمام امتحانات پایان ترم که به دوران جمع بندی کنکور معروف است فرصت بیشتری برای مطالعه، مرور و تست زنی دارند. با توجه به حجم بالای کتاب های درسی و کمک درسی فرصت مطالعه مجدد تمامی کتاب ها و حل مجدد همه تست ها در دوران جمع بندی وجود ندارد بنابرین باید بهینه ترین روش جمع بندی را انتخاب کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنند. بدون شک بهترین روش برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ روش سه روز یک بار است.

 

روش برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ به صورت سه روز یک بار

در روش سه روز یکبار که بهترین روش جمع بندی کنکور است، شما باید هر ۳ روز یک آزمون جامع شبیه کنکور سراسری برگزار کنید. بهترین منابع جمع بندی کنکور برای تست زنی، سوالات کنکورهای سراسری داخل و خارج سال های گذشته هستند.

در هر دوره سه روزه به این روش عمل کنید: ساعت ۸ صبح روز اول، دفترچه سوالات و پاسخبرگ سفید را آماده کرده و ترجیحا با لباس رسمی و تمام وسایلی که در جلسه کنکور با خود همراه دارید روی صندلی دسته دار یا مکان مناسبی قرار بگیرید و فرض کنید دقیقا سر جلسه کنکور هستید.

در دو روز و نیم باقی مانده سوالاتی را که نتوانسته اید صحیح پاسخ دهید یا با شک جواب داده اید بررسی و ارزیابی کنید. در واقع شما در هر دوره سه روز، ۶ نیم روز فرصت دارید که نیم روز اول صرف برگزاری آزمون و ۵ نیم روز دیگر صرف بررسی و تحلیل و ارزیابی سوالات همان آزمون خواهد شد. در دوره های سه روزه بعدی نیز به همین شکل عمل کنید و هر بار سوالات کنکور سراسری یکی از سالهای گذشته را به شکل کنکور واقعی برگزار کنید.

برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور مشاوران 100 بهترین منابع جمع بندی کنکور تجربی چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم جزوات جمع بندی

 

شش مزیت برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ به روش سه روز یک بار

۱- اگر شما برای یک آزمون حداقل ۱۰ بار تمرین کرده باشید و ۱۰ بار خود را در شرایط برگزاری آن آزمون قرار داده باشید قطعا نتیجه بهتری در آزمون اصلی خواهید گرفت. تصور کنید کسی که ۱۰ بار مراحل عملی رانندگی را تمرین کرده احتمال موفقیت بیشتری در آزمون عملی گواهینامه رانندگی خواهد داشت نسبت به کسی که برای اولین بار قصد رانندگی کردن دارد. اگر یک ماه مانده به زمان برگزاری کنکور، هر سه روز یک آزمون با شرایط کنکور برگزار کنید قطعا در جلسه کنکور آمادگی بیشتر و استرس کمتری خواهید داشت و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

بارها شنیده ایم که داوطلبان کنکور بعد از برگزار جلسه کنکور گفته اند صندلی‌‌ من لق بود، پنکه صدا می‌داد، باد کولر اذیت می کرد، به صندلی دسته‌ دار عادت نداشتم، چپ‌ دست هستم، ای کاش لباس راحت‌ تری پوشیده بودم، هوا خیلی گرم یا سرد بود، جلوی آفتاب بودم، داوطلب بغل دستی سر و صدا می کرد، رفت و آمد زیاد بود و … این‌ها همه حرف‌ های تکراری هستند که از برخی داوطلبان کنکور می شنویم. تفاوت شما که از روش سه روز یک بار استفاده می‌کنید با این افراد در این است که شما با تجربه‌ کردن این شرایط در منزل به آن ها عادت کرده‌ اید و آماده‌ تر هستید، اما آن‌ ها آماده نیستند و در حد توان واقعی خود ظاهر نخواهند شد.

۲- مزیت دیگر جمع بندی دروس به روش سه روز یک بار این است که قسمت های مهم هر درس در کنکور و تیپ سوالات پر تکراری که بیشتر مد نظر طراحان سوالات کنکور بوده را شناسایی خواهید کرد. بنابرین وقت خود را روی مطالب کم اهمیت تر متمرکز نخواهید کرد.

۳- از دیگر مزایای جمع بندی به روش آزمون های سه روز یک بار شناسایی مطالبی است که واقعا فراموش کرده اید و نیاز به مرور دارید. مرور همه کتاب ها در فرصت باقی مانده امکان پذیر نیست. از طرفی ممکن است فکر کنید درصد بالایی از مطالب دروس مختلف را فراموش کرده اید. تجربه ثابت کرده که این حس در بسیاری از داوطلبان کنکور در اردیبهشت و خرداد ماه بوجود می آید در حالیکه همواره این احساس فراموشی واقعی نیست و در خیلی از موارد تنها یک حس کاذب است.

با روش سه روز یک بار، مطالبی که واقعا فراموش کرده اید را تشخیص خواهید داد و مطالبی که در خاطر دارید اما حس کاذب فراموشی در مورد آنها به شما روی آورده را نیز پیدا خواهید کرد. شاید فکر می کردید فلان مبحث یا فرمول را فراموش کرده اید در حالیکه در چند آزمون اخیر به روش سه روز یک بار تست های آن مبحث یا فرمول را به درستی پاسخ داده اید. در این موارد می توان فهمید که حس فراموشی شما کاذب بوده و اگر مدتی را صرف مرور و حل تست مجدد برای آن مبحث می کردید فقط وقت خود را در این دوره حساس تلف کرده بودید. خوشبختانه با اجرای تکنیک سه روز یک بار، این وقت برای شما ذخیره شده و با احساس فراموشی کاذب مبارزه خواهید کرد.

۴- یکی از مهم ترین مزایای جمع بندی به روش آزمون های سه روز یک بار تمرین تکنیک های مدیریت زمان در جلسه کنکور است. تکنیک هایی مانند زمان های نقصای، ضربدر و منها و استراتژی بازگشت نیاز به تمرین و تکرار دارند. آزمون های سه روز یک بار بهترین فرصت برای تمرین این روش ها و استفاده صحیح از آن ها در جلسه کنکور برای جلوگیری از کمبود وقت است.

۵- با استفاده از روش سه روز یک بار ارزیابی مناسبی از وضعیت خود پیدا خواهید کرد و واقع بینانه تر سر جلسه کنکور حاضر خواهید کرد. ممکن است فکر کنید در درس خاصی بسیار ضعیف هستید یا خیلی از مطالب آن درس را فراموش کرده اید اما با چند بار شرکت در آزمون های سه روز یک بار و کسب درصدهای بالاتر از انتظار خود، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

همچنین ممکن است فکر کنید در درس خاصی خیلی قوی هستید و تصور کنید در جلسه کنکور درصدهای بالایی مثلا در حد ۸۰ درصد در این درس کسب خواهید کرد اما در آزمون های سه روز یک بار درصدهای شما در این درس بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد نیست! بنابرین واقع بینانه تر سر جلسه کنکور حاضر خواهید شد و از قبل پیش بینی شما در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود. در این شرایط اگر نتوانستید در جلسه کنکور به بیش از ۴۰ درصد سوالات آن درس پاسخ دهید روحیه خود را از دست نخواهید داد و با خیال راحت به سراغ تست های درس بعدی خواهید رفت.

۶- با اجرای روش سه روز یک بار حتی مطالبی که بلد هستید را نیز مرور خواهید کرد. به عنوان مثال، از فرمول احتمال برنولی درس ریاضی معمولا یک تست در کنکور تجربی طرح می شود. اگر به روش سه روز یک بار جمع بندی نکنید و فصل احتمال را اوایل خرداد ماه مطالعه کرده باشید تا روز برگزاری کنکور ممکن است فرمول برنولی و نکات آن را فراموش کنید. اما در روش جمع بندی به صورت سه روز یکبار، شما هر سه روز یک بار فرمول برنولی و یک نمونه تست از آن را مرور خواهید کرد یعنی در واقع در یک ماه شما ۱۰ بار فرمول برنولی و نکات آن را به صورت کاربردی در قالب تست مرور خواهید کرد.

با توجه به مزایای مذکور بدون شک می توان نتیجه گرفت که روش آزمون های ۳ روز یک بار بهترین روش جمع بندی کنکور است.

 

از تکنیک های تست زنی در جلسه آزمون های جمع بندی استفاده کنید

برای تنظیم وقت حتما از تکنیک ضربدر و منها و نیز تکنیک زمان های نقصانی استفاده کنید. همچنین برای دسته بندی سوالات آزمون و راحت شدن جمع بندی مطالب در ۵ نیم روز باقی مانده، حتما در هر آزمون از علامت گذاری سوالات با تکنیک فشیم نیز استفاده کنید. سوالات فراموش شده، سوالات شک دار، سوالات یادگیری ناقص و سوالات مهم چهار دسته اصلی سوالاتی هستند که باید در نیم روزهای باقی مانده روی آنها کار کنید. بهترین لحظه شناسایی هر یک از این چهار دسته سوال، در جلسه آزمون و با استفاده از تکنیک ف-ش-ی-م است.

 

مهم ترین بخش برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳

اصلی ترین بخش برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور، برنامه ریزی برای دو روز و نیم باقی مانده است. بعضی از سوالات هر آزمون برای شما ساده هستند و بدون اینکه نکته اصلی سوال را فراموش کرده باشید یا بین گزینه ها شک کرده باشید سوالات را به درسی پاسخ داده اید بنابرین یادگیری شما از آن مبحث کامل و بدون نقص بوده است.

اما در مورد سایر سوالات ممکن است نکات اصلی یا راه حل را فراموش کرده باشید، بین گزینه ها شک کرده باشید، یادگیری شما از آن مطلب ناقص بوده یا اشتباهات رایجی مانند جابجا زدن گزینه ها، ندیدن بخشی از سوالات دفترچه، حواس پرتی و … باعث عدم پاسخگویی صحیح به آن سوال شده باشد. سوالاتی که راه حل یا نکات مربوط به آن ها را فراموش کرده اید اولویت اول بررسی هستند.

در هر نیم روز از ۵ نیم روز باقی مانده، یک درس که قوی‌تر هستند را همراه با درسی که برای شما چالشی‌تر است بررسی کنید. در این مرحله، ابتدا سوالاتی که قبلا مبحث مربوط به آن ها را مطالعه کرده بودید اما به دلیل فراموشی مطالب نتوانستید به تست مربوطه پاسخ صحیح دهید را بررسی کنید. گاهی تنها یادآوری یک فرمول یا یک نکته یا معنی یک لغت برای پاسخگویی به آن سوال کافی بوده که شما قبلا آن را مطالعه کرده بودید و اکنون فقط باید دوباره آن را مرور کنید.

 

به صورت گروهی جمع بندی کنید

با توجه به اینکه آزمون کنکور سراسری معمولا در یک سالن بزرگ یا یکی از مدارس هر شهر برگزار می شود و افرادی روی صندلی های کناری و روبروی شما هستند، بهتر است آزمون های سه روز یک بار را نیز به همین شیوه برگزار کنید یعنی در صورت امکان به شکل گروهی در یک مکان آزمون های سه روز یک بار را برگزار کنید تا شرایط برگزاری آزمون ها هر چه بیشتر به شرایط کنکور نزدیک باشد. در غیر اینصورت اگر در شرایطی که هنوز ویروس کرونا ریشه کن نشده، اجرای این شیوه برای شما امکان پذیر نیست سعی کنید در منزل تمامی شرایط فیزیکی روز برگزاری کنکور را بری خود شبیه سازی کنید. به عنوان مثال، ساعت مچی، بطری آب، صندلی دسته داره، کفش و لباس رسمی، مداد، تراش، خودکار و تمامی وسایلی که در روز کنکور با خود همراه دارید را در جلسات آزمون های سه روز یک بار نیز به همراه داشته باشید.

بعضی آزمون ها را در دمای کمی بالاتر، گاهی برای چند دقیقه سر و صدای محیط، یک آزمون روی صندلی مشکل دار و موارد مشابه برگزار کنید زیرا ممکن است هر یک از این موارد در جلسه کنکور برای شما اتفاق بیفتد پس بهتر است از الان خود را برای چنین شرایطی در صورت وقوع اماده کنید و تمرکز یا روحیه خود را از دست ندهید.

 

برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ ویژه داوطلبات قوی تر

اگر جزو داوطلبان برتر کنکور هستید، به عنوان مثال ترازهای بالای ۶۵۰۰ آزمون های قلم چی و گاج یا ترازهای بالای ۹۰۰۰ آزمون های سنجش و گزینه دو، کار شما راحت تر است و معمولا تعداد سوالات غلط و نزده کمتری در آزمون ها خواهید داشت. بنابرین می توانید بعد از برگزاری چند آزمون، سایر آزمون ها را به صورت دو روز یک بار به جای سه روز یک بار برگزار کنید. همچنین در صورت داشتن زمان بیشتر می توانید از  همایش جمع بندی کنکور، جزوات جمع بندی کنکور، کتاب های جمع بندی خیلی سبز، کتاب های جمع بندی کانون یا کتاب های جمع بندی نشر الگو یا دیگر انتشارات معروف نیز استفاده کنید. کتاب های مذکور از بهترین کتاب های جمع بندی کنکور تجربی، ریاضی و انسانی و سایر گروه های آزمایشی هستند.

 

نتایج آزمون های سه روز یک بار کمی خوش بینانه است

بسیاری از سولات آزمون های سه روز یک بار که در واقع سوالات کنکور سالهای گذشته هستند را قبلا حل کرده اید. بنابرین همه این سوالات برای شما کاملا جدید نیستند و درصدهایی که در این آزمون ها کسب می کنید کمی خوش بینانه تر از واقعیت هستند اما نه خیلی بلکه شاید فقط در حد ۱۰ درصد یا کمی بیشتر. به هر حال شما توانسته اید راه حل سوالات این تیپ خاص را یاد بگیرید و همان مساله را دوباره حل کنید.

 

تست های کنکور تکراری شده اند، چه کنیم؟

اگر جزو داوطلبانی هستید که بارها سوالات کنکور سالهای گذشته را حل کرده اید و این تست ها برای شما خیلی تکراری به نظر می رسند، می توانید از آزمون های شبیه ساز کنکور به منظور جمع بندی دروس کنکور استفاده کنید. کتاب های شبیه ساز کنکور انتشارات کانون فرهنگی آموزش از بهترین کتاب های جمع بندی کنکور برای این دسته از افراد است.

برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور مشاوران 100 بهترین منابع جمع بندی کنکور تجربی کتاب شبیه ساز کنکور قلم چی کانون

تورق سریع در روزهای پایانی

در هفته آخر مانده به کنکور حتما با استفاده از روش تورق سریع تمامی درس ها را مرور کنید. در این هفته فرصتی برای یادگیری مطالب جدید نیست و تنها باید مطالبی را که قبلا مطالعه کرده اید با تورق سریع و بدون وسواس مرور کنید.

روزها و هفته های آخر نزدیک کنکور را خیلی جدی بگیرید. هر ساعت مطالعه در هفته های آخر می تواند چند برابر بیشتر از مطالعه در ماه های گذشته ارزشمند باشد. در هفته آخر منتهی به کنکور باید تغییرات اساسی در مطالعه، تست زنی و سبک زندگی خود ایجاد کنید که برخی از این موارد در ویدیو زیر معرفی شده اند. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

بهترین منابع جمع بندی کنکور ۱۴۰۳

بجز تست های کنکور سالهای گذشته و یا آزمون های شبیه ساز کنکور، از منابع مفید دیگری که ویژه دوران جمع بندی است می توانید در دو روز و نیم باقی مانده استفاده کنید:

– خلاصه نویسی های شخصی (در صورتی که قبلا تهیه کرده اید)

– کتاب خود آموز و اشتباهات متداول شما (در صورت که قبلا تهیه کرده اید)

– فلش کارت برخی دروس جهت مرور سریع لغات و فرمول ها

 

ناامیدی در دوران جمع بندی کنکور ممنوع

یکی از مهم ترین نکات در برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور حفظ امید و انگیزه در این دوران است. حتی اگر بهترین برنامه ریزی و بهترین مشاور کنکور را داشته باشید اما کمبود انگیزه و ناامیدی در دوران جمع بندی بر شما غلبه کند بخش عمده ای از زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند. اهمیت مدت زمان باقی مانده تا کنکور بسیار بیشتر از مدت زمان سپری شده است. بنابرین حتی اگر تاکنون به اندازه کافی تلاش نکرده اید دوران جمع بندی کنکور را جدی بگیرید و با استفاده از یک برنامه ریزی مناسب و با کمک یکی از مشاوران برتر کنکور از مدت زمان باقی مانده به درستی استفاده کنید.

برای رزرو مشاوره کنکور و دریافت برنامه ریزی درسی به صفحه ارتباط با مشاوران برتر کنکور مراجعه کنید و یا به منظور آشنایی با خدمات مشاوران ۱۰۰ می‌توانید «نام و نام خانوادگی + پایه و رشته تحصیلی خودتان» را به شماره پیامک ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید..

 

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر


  1. سلام از الان جمع بندی شروع کنم زود نیست؟

  2. سلام وقتتون بخیر
    الان رسیدیم به روزهای آخر کنکور و در عوض اینکه حس و حال درس خوندن بیشتر بشه روز به روز کمتر میشه نمدونم دلیل اصلیش چیه
    اگه میشه بی زحمت یه راهنمایی بکنید.
    با تشکر

    • سلام اقای عبدی. کاهش ساعت مطالعه دلایل مختلفی میتونه داشته باشه یکی از اصلی ترین دلایل کاهش انگیزه و خستگی هست. در این مورد حتما با مشاور خصوصی خودتون صحبت کنید که متناسب با ویژگی های شخصیتی شما بهتون راهکار انگیزشی دقیق تری بده اما پیش از این کار حتما راهکارهای انگیزشی که در سایت مشاوران ۱۰۰ قسمت انگیزشی اومده رو بخونید و تک تک اجراشون کنید.

  3. سلام، من تراز خوب قلمچی هستم (بالای ۷۰۰۰) ولی تو چند ماه اخیر شدیدا روحیم افت کرده و حتی تراز ۶۴۰۰ رو هم دیدم بعضی روزها ساعت مطالعم خوب و نزدیک ۱۴ میشه و بعضا حدود ۲ ساعت حوصله ام سر میره و خوابم میگیره تمرکزم تو خونه خیلی پایینه چون قبلا تو کتابخونه می خوندم. چیکار کنم؟ افت تراز تو روزای آخر واقعا بیشتر خردم میکنه

    • سلام زهرا خانم
      بیشتر از هر چیز در شرایط فعلی نیاز به حفظ روحیه و انگیزه برای ادامه کار دارید تا ساعت مطالعتون افت نکنه.
      شما با همین تراز فعلی هم احتمال قبولی خیلی بالایی در رشته های پرطرفدار دارید البته هر چه ترازتون بالاتر باشه احتمال کسب رتبه بهتر و قبولی در دانشگاه بهتری دارید.
      مقالات انگیزشی و مقالاتی که درباره افزایش ساعت مطالعه در سایت مشاوران ۱۰۰ منتشر شده رو حتما مطالعه کنید. درباره افزایش تمرکز و مبارزه با بی حوصلگی هم مقالات کاملی داریم که میتونید از قسمت جستجوی سایت پیدا کنید و بخونید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *