چکار کنیم که همیشه بتوانیم درس بخوانیم؟

برای اینکه بتونید مستمر درس بخونید و بعد از مدتی از درس خوندن دلزده و خسته نشین و ساعت مطالعتون پایین نیاد باید چند نکته رو رعایت کنید:

– اول از همه باید حتما تنوع داشته باشید و در طول یک روز فقط یک درس نخونید بلکه حداقل ۲ تا حداکثر ۵ درس مختلف رو در یک روز بخونید.

– بعد از هر درس اختصاصی بهتره یک درس عمومی و بعدش دوباره یک درس اختصاصی دیگه بخونید. درس های سنگین مثل ریاضی و فیزیک رو پشت سرهم نخونید و حتما یک درس سبک تر بین این دو درس در برنامه تون قرار بدید.

– نه تنها کل روز رو فقط و فقط به یک درس اختصاص ندید چون خسته کننده است بلکه سعی کنید هر درس عمومی رو بیشتر از دو و نیم ساعت و هر درس عمومی رو بیشتر از یک و نیم ساعت پشت سر هم نخونید. مثلا اگه الان دو ساعت و نیم شیمی خوندید برای امروز دیگه شیمی کافیه و برید سراغ درس بعدی.

– وقتی که سرحال هستید، درس های سخت تر و محاسباتی تر و وقتی که کمی خسته هستید (نه خیلی خسته) درس های ساده تر و وقتی بی حوصله هستید درس هایی رو بخونید که از خوندن اونها لذت می برید. اینجوری میتونید مطالعه مستمرتری داشته باشید و حتی وقتی که حوصله ندارید، درس بخونید و زمان رو از دست ندید.

– تعادل مطالعه دروس عمومی و اختصاصی رو رعایت کنید. حدود ۷۰ درصد ساعت مطالعتون رو برای دروس اختصاصی و حدود ۳۰ درصد رو برای دروس عمومی کنار بگذارید. ساعت مطالعه هر درس رو هم متناسب با ضریب اون درس در کنکور تعیین کنید مثلا حدود ۲۵ درصد ساعت مطالعه دانش آموزان تجربی باید مخصوص زیست شناسی باشه، حدود ۱۲ درصد مخصوص فیزیک و به همین نسبت بسته به ضریب هر درس برای سایر دروس وقت اختصاص بدهید.

– اگه دانش آموز هستید درس هر روز رو همون روز بخونید. اگه امروز معلمتون در مدرسه یک مبحث رو درس داده حتما همون روز توو خونه اون مبحث رو بخونید و مرور کنید. این کار چندین مزیت داره که می تونید در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ مزایای این کار رو بخونید: «درس هر روز را همان روز بخوانید»

 

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر


  1. سلام خسته نباشید مطالبتون عالی هست
    یک سوال داشتم اینکه من فقط ۸ روز وقت دارم که کل درس هام رو بخونم من هفتم معدلم ۱۹/۱۴ شد و در هشتم معدلم ۱۸/۳۰ شد و در نهم ترم اول ۱۷ شد خیلی افت کردم و اینکه هیچ درسی رو بلد نیستم و استرس دارم که میتونم تا هشت روز کل درس هام رو بخونم و برای امتحان ترم آماده شم یا نه
    اون مدرسه که میخوام برم معدل بالای ۱۸ میخواد و من کلا امیدم رو از دست دادم



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *