منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم – راهنمای انتخاب کتاب و DVD

قطعا دیدین که از هر کی بپرسی چه کتاب کمک درسی بخونم یا از چه دی وی دی یا منابعی استفاده کنم یک لیست معرفی میکنه که شاید کاملا با منابعی که یک مشاور کنکور دیگه معرفی کرده متفاوت باشه. اما واقعا کدومشون درست میگن و کدوم غلط؟

برای دریافت جواب این سوال، حتما ویدیوی زیر رو ببینید و بعد ادامه مطالب این صفحه رو مطالعه کنید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

بهترین انتشارات کتاب های کمک درسی کدام است؟

الان چند موسسه فیلم و دی وی دی کنکور تولید می کنند و انتشارات مختلفی هم هستند که منابع کمک درسی کنکوری چاپ میکنند مثل گاج، قلم چی، خیلی سبز، نشر الگو، نشر دریافت، مهر و ماه، مبتکران، فاگو، شبقره و …اما واقعیت اینه که بعضی منابع کمک درسی به عنوان مثال در درس زیست شناسی فقط برای آموزش و از نظر درسنامه ترکیبی خوبن، بعضیشون فقط برای تست زدن خوب هستن، بعضی برا کسانی که سطحشون بالاست خوبه و بعضی برای مبتدی و متوسط به پایین بهتر هستن. بعضی از منابع کمک درسی خیلی وقت گیر هستن و ممکنه برا کسانی که امسال کنکور دارن خوب نباشن و بیشتر به درد دانش آموزهای دهم و یازدهم دبیرستان میخورن. بعضی درس ها مثل ادبیات نشر الگو برای آرایه و املا و قرابت معنایی و … هر کدوم یک کتاب جدا داره  ولی ادبیات موضوعی گاج که یک کتاب دو جلدی جامع است. کتاب های انتشارات مختلف با هم تفاوت دارند.

 

به منابع کمک درسی پیشنهادی چه کسانی می توان اعتماد کرد؟

اگر کسی حتی خودش رتبه خوبی در کنکور آورده اما بدون در نظر گرفتن سطح درسی شما و اینکه چقدر وقت دارید و سال چندم هستید و حتی چقدر میتونید برا خرید کتاب یا DVD هزینه کنید، همینجوری مطلق میگه فلان کتاب خوبه مشاور خوبی نمیتونه باشه (حداقل در زمینه معرفی منابع). یک فوتبالیست خوب الزاما مربی فوتبال خوبی نمیشه و یک رتبه برتر هم الزاما مشاور تحصیلی خوبی نمیشه، هرچند معمولا (نه همیشه) مربی فوتبالی که خودش قبلا فوتبالیست خوبی بوده میتونه مربی خوبی هم بشه (پس مشاوری که خودش قبلا مسیر کنکور رو با موفقیت گذرونده اگه اهل مطالعه و به روز باشه استعداد اینکه مشاور درسی خوبی باشه رو داره چون تجربه اش رو داره حتی اگه رشته تحصیلیش مشاوره نباشه).

کسانی که بدون در نظر گرفتن شرایط و سطح درسی و وقت شما مطلقا میگن فقط و فقط فلان کتاب خوبه و بقیه منابع کمک درسی اصلا به درد نمیخورن مثل بعضی مربی های بدنسازی میمونن که واسه افراد مختلف یک برنامه بدنسازی ثابت تجویز میکنن چه لاغر چه چاق، چه نوجوان سن رشد چه جوان و چه میانسال! آخرش  هم اون فرد با اون برنامه بعد از مدت ها به هیچ نتیجه ای نمیرسه یا اصلا نمیتونه اجراش کنه. بعضی از کسانی که خودشون رتبه خوبی در کنکور آوردن یا اون درس رو با خوندن فلان منبع تو کنکور بالا زدن به طور ثابت به همه پیشنهاد میکنن که فقط فلان کتاب رو بخون چون من خوندم و جواب گرفتم! در حالی که در نظر نمیگیرن شاید خودشون سطحشون بالا بوده مثلاخودشون فیزیک خوشخوان خوندن اما دانش آموزی که دارن بهش توصیه میکنن فیزیکش خیلی ضعیفه و کتاب خوشخوان اصلا الان به دردش نمیخوره و باید بره سراغ منابع کمک درسی دیگه ای غیر از این.

هر کدوم از منابع کمک درسی که میخواهید بخرید حتما قبلش ببینیدش و ورق بزنید یا بخش هایی از فایل کتاب رو نگاه کنید و درسنامه هاش، تست هاش، فصل بندی فهرست مطالب و … رو ببینید. ما در سایت مشاوران ۱۰۰ بخش هایی از این کتاب ها رو در قالب pdf در اختیار شما گذاشتیم.

روش درست انتخاب منابع کمک درسی کنکور

تعداد منابع کمک درسی برای هر درس

تعدد منابع هم خیلی بده و آدم رو سر در گم میکنه. واسه هر درس یک تا دو منبع کافیه. اگه واسه هر درس چند منبع مختلف داشته باشید همش استرس دارید که نکنه نرسم این رو تموم کنم ازش سوال بیاد نکنه از اون سوال بیاد نرسم تمومش کنم این آشوب به پا میکنه درون شما. بعضی ها تا میشنون فلان دانش آموز رتبه خوب، فلان معلم، فلان پشتیبان و … میگه این کتاب خوبه حتی اگه وسط یا اخر سال هم باشه میرن کتاب رو میخرن به امید اینکه برسن تا اخر بخونن اما فقط کتاب ها رو روی هم انبار میکنن.

اگه واسه هر درس چند تا از منابع کمک درسی رو بخریم و بخوایم همه رو هم بخونیم معمولا تا آخر سال تحصیلی حتی نمیرسیم یک بار کامل بخونیمشون. به جای اینکه چند کتاب رو نصفه و نیمه بخونیم بهتره یک کتاب خوب رو چندین بار بخونیم و مرور کنیم. بعضی ها از هر کی میشنون فلان کتاب خوبه یا فلان کتاب کمک درسی جدید اومده سریع میرن میخرن شروع می کنن به خوندن و بعد هم ولش می کنن! زیاد بودن و تعدد منابع فقط باعث سردرگمی و آشفتگی میشه. منبع اصلی کتاب درسی هست و بعد از اون برای هر کتاب یک تا دو کمک درسی کافیه.

منبع اصلی برای تست زدن هر درس، تست های کنکورهای سراسری سالهای قبل هستن و اگه وقت آوردیم میتونیم بعد از این تست ها بریم سراغ تست های تالیفی. بعضی کتاب های تست اومدن تست ها رو اولویت بندی کردن که اگه دانش آموز وقت نداره اول تست های ستاره دار یا اولویت دار رو بزنه فقط. با توجه به زیاد بودن حجم مطالب و تست ها مخصوصا سال آخر تاکید ویژه روی حل سوالات کنکورهای سراسری و مخصوصا در صورت کمبود وقت شدیدتر تست های چند سال اخیر هست. یک منبع رو از اول تا آخر برسونیم و کامل بخونیم خیلی بهتر از این هست که چند منبع داشته باشیم و هر کدوم رو نصف و نیمه بخونیم و رها کنیم که همین خودش ممکنه باعث استرس بشه که چرا من نمیتونم همه این کتاب ها رو تا آخر تموم کنم و بخونم؟!

 

طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی

مهمتر از خود منابع استفاده کردن از اونها و چطور استفاده کردن از اوناست. کم نیستن کسایی که با کتاب های ضعیف تر از این کتاب هایی که همه داریم میشنویم موفق شدن چون سعی کردن از همه امکانات و داشته هاشون به بهترین شکل ممکن استفاده کنن. پس بجای اینکه واسه پیدا کردن منابع خوب توی این سایت و اون سایت و از زبون این رتبه تک رقمی و اون رتبه دو رقمی و سه رقمی و این مشاور و اون مشاور و … وقت تلف کنید و هر کی هر منبعی معرفی کرد برید بخرید، وقت و انرژیتون رو صرف درس خوندن و بیشترین استفاده از داشته هاتون کنید.

این رو هم بدونید که الا و بلا اینجور نیست که حتما واسه موفق شدن باید این کتاب هایی که ما یا بقیه دوستان میگن رو برید بخرید و بخونید. اگر کتاب خوب دیگه ای بجز این ها دارید ازش استفاده کنید و خیلی وسواس به خرج ندین چون همه یا بیشتر منابعی که در بازار وجود داره اکثر مطالبشون و خیلی از سوالاتشون مشترکه. قطعا خیلی از رتبه های تک رقمی با رتبه های نجومی ۶ رقمی منابع تقریبا یکسانی داشتن اما تک رقمی ها ازشون هم استفاده میکنن و بارها این کتاب ها رو مرور میکنن و هم درست ازشون استفاده میکنن و برنامه ریزی درستی دارن ولی رتبه های ۶ رقمی یا گذاشتن رو طاقچه همچنان داره خاک میخوره یا اگرهم استفاده میکنن خیلی بد و غلط استفاده میکنن.

به منابع کمک درسی شک نکنید

وقتی منابع کمک درسی که مطمئن شدین خوبه و خریدین دیگه سراغ منبعی جدید نگردید , همون منابع کمک درسی رو کامل بخونید و بعد مرور کنید. به جای اینکه چندین کتاب مختلف را نصف و نیمه بخوانید، یک کتاب خوب را چندین بار بخوانید. بعضی ها چند روز مونده به کنکور میگن شنیدیم فلان جزوه یا کتاب فلان موسسه از منفی ۳۳ درصد ما رو در دو روز میرسونه به ۱۰۰ درصد! میگن شنیدیم کتاب فلان رنگ از فلان انتشارات در عرض یک هفته یک داوطلب رتبه نجومی که تعداد ارقام رتبه اش برابر تعداد ارقام شماره موبایل بوده رو رسونده به رتبه تک رقمی کشوری! این حرف های غیرمنطقی رو نباید باور کنرد.

حالا هر کی میاد منبعی معرفی میکنه وقتی منبع درست رو از اول انتخاب کردید دیگه سراغ منابع جدید نگردید چون فقط هزینه و وقت رو تلف می کنید. منتها باید اول منبع درست رو انتخاب کرده باشید که به سطح شما بخوره و حجمش متناسب با زمانی باشه که دارید. برای انتخاب منبع درست هم پرس و جو کنید البته نه خیلی زیاد و وسواس گونه طوری که زیاد وقتتون رو بگیره و همچنین حتما قبل از خرید چند صفحه از اون کتاب رو ببینید. حجم کتاب رو هم با توجه به وقتی که دارید در نظر بگیرید.

در وب سایت مشاوران ۱۰۰ بخش بهترین منابع کمک درسی تحلیل کاملی از تمام منابع کمک درسی خوب برای هر درس آوردیم که شما میتونید ببینید و کتاب کمک آموزشی که مناسب با سطح خودتون هست رو انتخاب کنید. حتی فایل قسمتی از کتاب به صورت pdf هم موجودخ که میتونین قبل از خرید منابع کمک درسی محتوای قسمتی از اون ها رو در سایت ما ببینید.

در پایان باز هم تاکید می کنیم که اولین و مهم ترین عنصر لازم برای موفقیت در کنکور تلاش مداوم و ساعت مطالعه بالا در کنار برنامه ریزی درست و روش مطالعه صحیح دروس هست. در مرحله بعد و با اولویت کمتر، انتخاب منابع کمک درسی مناسب قرار داره چون اکثر منابعی که در حال حاضر در بازار موجود هستند منابع خوبی هستد که در صورت استفاده درست قطعا میتونید درصد بالایی در اون درس در کنکور کسب کنید. اگر به مصاحبه های ازاد (مصاحبه های واقعی غیرتبلیغاتی) رتبه های برتر نگاه کنید میبینید که هر فرد از یک منبع کاملا متفاوت با فردی دیگه استفاده کرده با این حال همه این افراد درصد بالایی در کنکور کسب کردند. مراقب باشید گرفتار بلای تغییر مداوم منابع و پریدن از این منبع به اون منبع نشید که عاقبت خوشی نداره. با آرزوی موفقیت

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۹ نظر


  1. سلام برای دهم چه کمک آموزشی ادبیات را پیشنهاد میکنید تجربی

    • مشاوران 100

      سلام
      از نظر کتاب سیر تا پیاز گاج برای دهم خوبه
      از نظر فیلم اموزشی فیلم های استاد شاهین زاد.

  2. سلام
    یه سوال داشتم من برای فارسی دهم ریاضی بین مبتکران حمید طالب تبار و خیلی سبز کدوم رو پیشنهاد میکنید از نظر درسنانه و تست اگر به نظرتون کتابی غیر از این دو خوبه بگید ولی بیشتربین این دو کدوم از نظر درسنامه دستور زبان و آرایه ادبی بهتر کار کرده البته چاپ ۹۹ خیلی سبز خیلی با سال های قبل فرق کرده ممنون میشم گمک کنید

    • مشاوران 100

      سلام دوست عزیز
      بین این دو برای دهم خیلی سبز رو پیشنهاد می کنیم.
      البته از اون بهتر پیشنهاد ما سیر تا پیاز گاج هست.

  3. سلام
    من سال دوازدهم انسانی هستم نمیدونم از چه کتاب های کمک درسی استفاده کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید و بهترین منابع رو بهم معرفی کنید
    و اینکه واسه کدوم از کتاب ها فقط کتاب تست بخرم و واسه کدوم از کتاب هایی که درسنامه دارن استفاده کنم
    خواهش میکنم جواب بدید کسی رو ندارم که راهنماییم کنه

    • سلام آقا محمد
      بهتره حتما برای دروس اختصاصی از کتابی که درسنامه داره استفاده کنید
      حتی برای عمومی هم درسنامه داشتن مهمه
      کتاب های خیلی سبز و گاج در کل جامع تر از سایر انتشارات هستند البته نشرالگو، مهروماه، مبتکران و … هم در بعضی دروس کتاب های خوبی منتشر کردند.

  4. سلام خسته نباشید من پایه دهم رشته ریاضی ام دنبال کتاب کمک درسی هستم که مفاهیم و درس ها رو خیلی خوب توضیح داده باشه چون مدرسه ای که هستم سطح بالا کار میکنن دنبال کتاب کمک درسی هستم که سطح مفاهیم بالا را توضیح داده باشد میتونید بگید هر درسی چه کتاب کمک درسی مناسب ؟
    و برای درس ادبیات از پایه ضعیفم کتاب کمک درسی هست که کامل باشه یعنی فقط مختص امسالم نباشه درس های گذشته هم اورده باشه
    ممنون میشم کمکم کنید مرسی

    • سلام ادبیات سیر تا پیاز گاج
      ریاضی درسنامه خیلی سبز و بعدش تست های iq که سطحشون بالاست

  5. سلام من در درس های عربی و زبان و ادبیات فوق العاده ضعیف هستنم چه منابع کمک درسی را براش انتخاب کنم تا پیشرفت کنم

    • مشاوران 100

      سلام فاطمه خانم این درس باید مبحثی کار بشه
      مبحثی های نشرالگو و مهروماه خوبن
      برای قرابت و دستور زبان فارسی کتاب های نشر دریافت عالی هستن
      و برای کتاب جامع بعنوان منبع دوم تست زنی کتاب گاج یا خیلی سبز

  6. سلام
    خسته نباشید و خیلی از راهنمایی هاتون سپاسگزارم
    من امسال به دهم رفتم می خواهم از همین امسال تست زنی برای کنکور انجام بدم کتاب سیر تا پیاز فیزیک شیمی و زیست مطالعه می کنم به نظر شما درسنامه سیر تا پیاز کامل است
    و اینکه
    میشه لطفا کتاب برای شیمی زیست ریاضی و فیزیک
    که فقط تست زنی با پاسخ باشه و در حد کنکور و پیشرفته
    باشه بهم من معرفی کنید خیلی ممنونم

    • مشاوران 100

      سلام خانم عبدی
      سیر تا پیاز هم مثل میکروطلایی درسنامه نسبتا کاملی داره
      اگه صرفا هدفتون تست هست از کتاب های میکرو یا IQ گاج میتونید استفاده کنید. خیلی سبز و نشرالگو هم در این دروس کتاب های تست خوبی دارن البته درسنامه هم داخلشون هست.

  7. سلام
    من مهر میرم دهم و وضع مالی خوبی ندارم درحالی که نمونه قبول بودم و الان هم قبول شدم. به نظر شما برای عربی و انگلیسی و دین و زندگی کمک درسی تهیه کنم؟
    سوال دو برای فیزیک سیر تا پیاز دارم نیاز به منبع دوم دارم؟
    سوال سه بین فارسی دهم نشر الگو و فارسی طالب تبار دهم یا فارسی خیلی سبز دهم کدوم رو پیشنهاد مکنید. میخواهم با یک منبع جمع کنم فارسی دهم رو

    • سلام مهدی جان
      بهتره برای همه دروسی که در کنکور از اونها سوال طرح میشه کتاب کمک درسی (شامل درسنامه و تست و پاسخ تشریحی) داشته باشید.
      کتاب های سیر تا پیاز برای پایه دهم و یازدهم منابع خوبی هستند که هم میتونه امتحانات مدرسه و هم تا حدودی تست زنی رو پوشش بده.
      برای ادبیات فارسی نشرالگو تهیه کنید.

  8. سلام، ببخشید کتاب کمک ‌آموزشی برای دروس اختصاصی دهم تجربی میشه معرفی کنید؟ ممنون

    • سلام احمد جان
      به طور کلی خیلی سبز و گاج و در درجه بعدی نشرالگو و مهروماه کتاب های خوبی برای دروس اختصاصی تجربی دارند.

  9. سلام
    دنبال درسنامه قوی و جامع برای عربی میگردم،
    (رشته انسانی هستم)
    که برای تست هم کمکم کنه،
    بین گاج، مشاوران و خیلی سبز موندم!
    کامل ترین کدومه؟

    • سلام سینا جان
      انتشارات مشاوران آموزش رو میتونیم بعنوان قوی ترین انتشارات در زمینه کتاب های کمک درسی رشته انسانی بدونیم.
      در اولویت دوم یعنی به عنوان منبع دوم برای تست زنی میتونید از گاج هم استفاده کنید.

  10. فرزانه محمدی

    سلام خسته نباشید. ممنون به خاطر سایت بسیار خوبتون. دو تا سوال داشتم یکی اینکه برای کنکور ۱۴۰۰ رشته تجربی چه منابع کمک درسی از لحاظ درسنامه و هم مکمل برای تست بیشتر مناسبتر هستند؟ یه سوالی هم که داشتم اینکه منابع کمک درسی که برای سال دهم استفاده میکنم بر فرض مثال برای زیست باید چاپ ۹۷ باشه یا ۹۸؟ با توجه به اینکه افرادی که ۱۴۰۰ کنکور دارن سال پیش یعنی سال ۹۷ دهم بودن و کتاب زیست سال ۹۷ رو خوندن.

    • سلام خانم محمدی
      برای هر درس یک یا چند انتشارات کتاب های نسبتا بهتری از نظر درسنامه و تست و پاسخ تشریحی منتشر کردند اما به طور کلی انتشارات خیلی سبز و بعد از اون گاج و نشرالگو و مهروماه کتاب های بهتری دارند. در بعضی دروس هم انتشارات مبتکران، فاگو، شبقره، تخته سیاه، کانون و … هم کتاب های خوبی دارند.
      درباره فیلم و دی وی دی های آموزشی هم میتونید محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی سایت مشاوران ۱۰۰ رو ببینید و یا با شماره تلفن بخش فروش دی وی دی های کنکور تماس بگیرید.
      داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ باید کتاب زیست شناسی دهم چاپ سال ۹۷ رو مطالعه کنند.

    • سلام
      من بعد ۹ سال کنکور میدم تجربی فیزیک و ریاضی و شیمی خیلی برای منبع پیدا کردن مشکل خوردم ممکنه راهنمایی کنید درسنامه چی بخونم؟ برای شیمی جمع بندی نشرالگو بگیرم و تست از موج بزنم خوبه ایا

    • مشاوران 100

      سلام مریم خانم
      جمع بندی برای بعد از عید هست نه الان.
      کتاب های میکرو طلایی گاج و خیلی سبز جامع برای هر سه درس، همچنین مهروماه برای ریاضی و مبتکران برای شیمی کتاب های خیلی خوبی هستند.
      اختلاف زیادی بین این کتاب ها نیست.

  11. سلام خسته نباشید
    دی وی دی های حرف آخر به نظرتون خوبن؟
    چون گرونه ادم میترسه بخره بعدش اصلا به درد نخوره و وقت ادم رو بگیره
    ممنون میشم کمکم کنین

    • سلام جدای از بحث قیمت، حتما به حجم و تعداد ساعات تدریس دی وی دی ها از هر موسسه ای که میخواهید خرید کنید توجه داشته باشید.
      بهترین مدت زمان تدریس فیلم های اموزشی اگر برای همه دروس عمومی و اختصاصی در نظر بگیریم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت هست. بیشتر از این واقعا وقت داوطلب رو میگیره و فرصت کافی برای تست زنی و مرور و … نخواهد داشت.
      این مدت زمان هم باید کاملا صرف اموزش و تدریس و تست زنی شده باشه، تبلیغات و بزرگنمایی و مسائل حاشیه ای داخل فیلم ها نباشه و در حین تدریس وجود نداشته باشه چون دقیقه به دقیقه زمان برای یک داوطلب کنکور اهمیت داره.
      ضمنا علاوه بر دیدن نمونه فیلم های تدریس هر استاد، به سوابق استاد و اینکه ترجیحا مولف یک کتاب تست معروف هم بوده باشه توجه کنید. اساتیدی که مولف کتاب های تست هستند معمولا مدرس های بهتری هم هستند.

  12. سلام خسته نباشید، من می خوام برای کنکور سال بعد منابع کمک درسی بخرم، که با اونا درصد های ۶۰ تا ۷۰ رو کسب کنم لطفا راهنمایی کنید

    • مشاوران 100

      سلام دوست عزیز
      درس به درس متفاوته
      اما به طور کلی انتشارات خیلی سبز، گاج، مهروماه و نشرالگو کتاب های مناسبی برای نظام جدید تالیف کردند.
      بعضی انتشارات مثل مبتکران برای دروسی مثل شیمی و انگلیسی، انتشارات تخته سیاه برای درس ریاضی، انتشارات شبقره برای درس زبان انگلیسی، نشر دریافت برای درس ادبیات و … کتاب های خوبی چاپ کردند.

  13. سلام واقعا مطالب مشاوره ای سایتتون عالی هستش و به من خیلی کمک کرده واقعا خسته نباشید

  14. سلام وقتتون بخیر، من دهم ریاضی هستم تیزهوشان درس میخونم دنبال کتاب های کمک درسی و تستی میگردم که سطحشون خیلی بالا باشه و کتاب های جامعی باشن ممنون میشم کتابای سطح بالای دهم ریاضی رو معرفی کنید

    • مشاوران 100

      سلام دوست عزیز درس به درس متفاوته اما در کل کتاب های انتشارات خیلی سبز و گاج و نشرالگو تا حدودی قوی تر از سایر انتشارات هستند (البته تا الان). اگر درس خاصی مد نظرتون هست بفرمایید کتاب های کمک درسی اون درس رو توضیح بدیم خدمتتون.

  15. با سلام و عرض ادب خدمت نویسندگان سایت
    بنده درس نامه های خوبی از یک موسسه دریافت کردم ولی تست نداره
    لطفا کتاب هایی که فقط تست باشن بهم معرفی کنین
    اگه جامع برای سه سال باشن که چه بهتر
    لطفا زود پاسخ بدین

    • مشاوران 100

      سلام کتاب های خیلی سبز، گاج، نشرالگو، مهروماه و … همه تست های زیادی دارند بستگی داره چه درسی مد نظرتون هست؟

  16. با سلام و خسته نباشید خدمت ادمین های سایت.
    من الان کلاس یازدهم هستم و میخوام طی همین هفته کتاب های جامع رو بگیرم و تابستون واسه کنکور ۹۹ بخونم. می خواستم بدونم اگر من الان کتاب بخرم، کتاب هایی که بعد از کنکور ۹۸ چاپ میشه با کتاب هایی که قبل از کنکور ۹۸ چاپ میشه فرقی میکنه؟
    به نظرتون الان کتاب کمک آموزشی بخرم؟
    این کتاب هایی که الان داخل بازار هست فقط برای کنکور نود و هشت هستند یا واسه کنکور نود و نه هم میشه خوند؟ آیا تغییری می کنند؟
    با تشکر از زحمات شما

    • سلام چون کنکور ۹۸ اولین کنکور نظام جدیده اظهار نظر قطعی در این مورد نمیشه کرد اما معمولا هر سال کتاب هایی که بعد از کنکور چاپ میشن همون کتاب های قبل از کنکور هستند فقط تست های کنکور همون سال بهشون اضافه شده. بنابرین بهتره هر چه زودتر کتاب هایی که لازم دارید رو بخرید و بعد از برگزاری کنکور ۹۸ تست های این کنکور رو هم جداگانه تهیه کنید و بررسی کنید.

  17. با عرض سلام و ضمن تشکر و سپاس فراوان از زحماتتون برای این مطالب مفید.
    یه سوالی داشتم من از الان تا روز کنکور کدام منابع کمک درسی رو بخونم بهتر میشه زمانم میرسه دانش اموز تجربیم می خوام رتبه خیلی خوب بیارم با تشکر

    • سلام برای هر درس یک یا چند کتاب بهتر هستند
      اما در کل تا الان برای دروس نظام جدید انتشارات خیلی سبز و گاج بهتر عمل کردند.
      نشرالگو هم در بعضی دروس کتاب های تست خوبی داره.

    • سلام من در دروس اختصاصی ۲ کتاب خیلی سبز و نشر الگو را ۲ تا ۳ بار کارکرده ام آیا لازم است کتاب iq را نیز بخوانم؟

    • سلام بهتره تست هایی که در دو کتاب قبلی نشان دار کردید رو مرور کنید.

  18. با عرض سلام و ادب خدمت شما. لطفا بهترین منابع نظام قدیم را هم بگید و اینکه من لیسانس تربیت بدنی دارم و بعد ۹ سال می خوام دوباره کنکور بدم برای فیزیوتراپی اصفهان به نظرتون امسال شانس قبولی دارم. لطفا درباره شیوه مطالعه و طراحی سوالات کنکور توسط طراحان هم بنویسید.

  19. با سلام و عرض ارادت و تشکر از سایت بسیار خوبتان
    پسر من امسال یازدهم تجربی هست و در ضمن تیزهوشان شهرستان درس میخونه
    با توجه به اراده ای که کرده می خواد پزشکی بخونه در اینده
    از شما خواهشمندم در صورت امکان منابع بسیار خوبی که شما هم تایید میفرماییداز سال اول تا سال اخر چه دروس اختصاصی و چه عمومی معرفی بفرمایید.

    با تشکر فراوان

    • مشاوران 100

      سلام دوست عزیز
      منابعی که در پاسخ به سوال آقای Amir درقسمت نظرات همین صفحه ذکر شده منابع خوبی برای نظام جدید هستند

    • سلام خوبید تو رو خدا کمک کنید
      من دهم رشته ریاضی برای فیزیک اول از همه درسنامه و بعد تست میکرو بخرم یا تست خیلی سبز یه جواب روشن بدید
      برای شیمی هم بین خیلی سبزو و مبتکران گیر کردم ممنون میشم کمک کنید

    • مشاوران 100

      سلام همه خوبن
      ولی پیشنهاد اول ما برای درسنامه خیلی سبز هست
      به عنوان منبع دوم میتونید از گاج استفاده کنید.

  20. سلام من لیست کامل کتاب های کمک درسی را که معرفی کرده بودید مطالعه کردم و اکثر کتاب ها مربوط به نظام قدیم هستند در صورتی که از امسال در کنکور از کتاب های نظام جدید سوال طرح میشود. اگر ممکنه لیست کتاب های کمک درسی را به روز کنید یا منابع جدید با توجه به کتاب های نظام جدید معرفی کنید چون کتاب ها خیلی فرق کردن (مخصوصا شیمی) و در آخر مرسی که به ما دانش آموزان کمک میکنید.

    • سلام در کنکور ۹۸ دو سری سوال مجزا از کتب نظام قدیم و جدید طرح خواهد شد.
      برای نظام جدید فعلا این کتاب ها بهتر هستند:
      ادبیات گاج
      عربی خیلی سبز
      انگلیسی خیلی سبز یا مبتکران
      زمین شناسی خیلی سبز
      ریاضیات تجربی ترجیحا گاج (یا خیلی سبز)
      رشته ریاضی مهر و ماه یا خیلی سبز
      هندسه نشرالگو
      زیست خیلی سبز برای آموزش
      و زیست نشرالگو برای تست بیشتر
      فیزیک منبع اول گاج
      منبع دوم نشرالگو یا خیلی سبز برای تست بیشتر
      شیمی خیلی سبز
      اگه قوی هستید شیمی نشرالگو

    • مرسی که به همه ی سوالات جواب می دهید امیدوارم همیشه موفق باشید.

    • ممنون
      همچنین

    • سلام خسته نباشید
      من دانش اموز رشته تجربی هستم سال دهم تموم کردم میخوام شروع کنم به تست زدن و اصلا تا حالا تست کار نکردم به نظر شما برای اینکه من الان میخوام از پایه تست بزنم کدوم منبع بهتره واسه کتاب های شیمی، زیست، ریاضی، فیزیک

    • مشاوران 100

      سلام دوست عزیز. انتخاب منابع کمک آموزشی برای هر دانش آموز بحث تخصصی هست که بر اساس وضعیت دانش آموز در دروس مختلف، قوی یا ضعیف بودن، ساعت مطالعه و … تعیین میشه.
      اما به طور کلی انتشارات خیلی سبز به ویژه کتاب های تست، انتشارات گاج به ویژه کتاب های میکرو و اگه در سطح بالاتری هستید کتاب های iq و انتشارات نشرالگو کتاب های سه بعدی منابع بهتری دارند.
      البته برای شیمی مبتکران هم خوبه.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *