راز افزایش تراز قلم چی (کانون) و آزمون های گاج، گزینه دو، سنجش و کنکور

در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ بهترین روش ها و مهم ترین راز افزایش تراز قلم چی (آزمون های کانون) و سایر آزمون های آزمایشی رو برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. قبل از مطالعه ادامه مطالب این صفحه، توصیه می کنیم که حتما ویدیوی زیر رو ببینید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

اولین نکته درباره افزایش تراز آزمون این هست که رقیب اصلیتون رو شناسایی کنید. اگر در آزمون آزمایشی قبلی تراز شما حدود ۶۰۰۰ شده و تراز دوست یا همکلاس یا فامیلتون ۷۰۰۰ شده بزرگترین اشتباه این هست که با اون فرد رقابت کنید و بگید که من هم باید آزمون بعدی تراز ۷۰۰۰ کسب کنم یعنی ناگهان ۱۰۰۰ نمره افزارش تراز در دو هفته داشته باشم! رقابت باید با خودتون باشه نه با دیگران، یعنی حداقل سعی کنید آزمون بعدی ۱۰۰ نمره به ترازتون اضافه بشه، نه الزما ۱۰۰۰ نمره.

اگر این هفته ۴۰ ساعت درس خوندید هفته بعد به حداقل ۴۲ ساعت برسونید. اگه با دیگران رقابت کنیم ممکنه آزمون بعدی اونها افت تراز داشته باشند و چون هدف ما فقط این بوده که بهتر از اونها باشیم حتی اگه تراز ما رشد نکرده باشه و فقط بهتر از اونها شده باشه راضی میشیم! در حالیکه رقبای ما در کنکور سراسری همه داوطلبات کشور هستند نه فقط چند نفر همکلاس و دوست و فامیل که گاهی ممکنه ترازشون از ما کمتر یا بیشتر بشه.

باید با خودتون رقابت کنید تا هر آزمون قلم چی، گاج، گزینه دو، سنجش یا سایر آزمون هایی که شرکت می کنید ترازتون بیشتر بشه. هر هفته کمی ساعت مطالعه خودتون رو بیشتر کنید. نزدیک ترین رقیب شما از نظر سطح علمی و درسی خود شما هستید پس اگر سعی کنید آزمون و هفته بعدی بهتر از الان باشید یعنی در رقابت با نزدیک ترین رقیبتون (خودتون) پیروز شدید.

 

راز افزایش تراز قلم چی و سایر آزمون ها

اکثر دلایل عدم افزایش تراز بین دانش آموزها و داوطلب ها بر اساس حدود تراز میانگینی که دارند مشترک هست. با توجه به این معیار میتونیم داوطلب ها رو به چهار دسته تقسیم کنیم:

گروه اول: ترازهای بین ۴۰۰۰ تا ۴۸۰۰ در آزمون های قلم چی و گاج (که تقریبا معادل تراز ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ آزمون های گزینه دو و معادل تراز ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ آزمون های سنجش میشه) ترازهای خیلی پایینی هستند که علت عدم پیشرفت در این داوطلب ها میتونه کم کاری و ساعت مطالعه پایین، عدم آشنایی با روش های مطالعه و تست زنی یا خلاصه نویسی، نداشتن منابع کمک آموزشی مناسب، شانسی زدن و زیاد شدن تعداد سوالات غلط یا استرس و عدم تمرکز در جلسه آزمون باشه. برای هر یک از این موارد باید با کمک مشاور کنکور مشکل رو رفع کنید.

گروه دوم: اگر جزو دانش آموزها یا داوطلب هایی هستید که تراز بین ۴۸۰۰ تا ۵۸۰۰ در آزمون های کانون یا گاج (معادل ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ گزینه دو و معادل ۷۰۰۰ تا ۸۵۰۰ سنجش) دارید، جزو داوطلب های متوسط و متوسط رو به بالا هستید و امید کسب رتبه زیر ۱۵۰۰۰ و حتی رتبه های نزدیک ۵۰۰۰ در کنکور برای شما بسیار بالاست. دلیل عدم افزایش تراز این دسته از داوطلب ها هم میتونه کمبود ساعت مطالعه یا کیفیت پایین مطالعه باشه. باید با کمک مشاور تحصیلی خودتون تعادل بین ساعت مطالعه دروس مختلف رو در برنامه ریزی هفتگی برقرار کنید، سطح دشواری تست هایی که می زنید باید بالاتر بره و سوالات چالشی تر حل کنید تا بتونید به سوالات سخت تر در آزمون جواب بدید، از خلاصه نویسی و روش های مرور هم به درستی استفاده کنید، استرس خودتون رو در جلسه آزمون کنترل کنید و حتما تکنیک های مدیریت زمان رو دقیق اجرا کنید.

گروه سوم: اگر تراز شما در آزمون های قلم چی یا گاج بین ۵۸۰۰ تا ۶۸۰۰ هست (معادل تراز ۷۵۰۰ تا ۸۵۰۰ گزینه دو و معادل تراز ۸۵۰۰ تا ۹۵۰۰ آزمون های سنجش) احتمال قبولی شما در رشته های پرطرفدار بالاست اما برای تضمین این موفقیت باید تلاش کنید درصدهای خودتون در آزمون های آزمایشی رو به بالای هفتاد درصد برسونید که باعث افزایش تراز شما بشه. با کمک مشاورتون دروس و مباحثی که ضعیف تر هستید رو تقویت کنید، تست های سخت تری حل کنید، روش های تستی و میان بر حل تست ها رو یاد بگیرید و حتما تست زمان دار به تعداد کافی بزنید. تکنیک های مدیریت زمان در ازمون مثل ضربدر و منها و زمان های نقصانی که در سایت مشاوران ۱۰۰ بطور کامل توضیح داده شده رو اجرا کنید. علاوه بر این حتما باید خلاصه نویسی دروس رو به دقت انجام بدید و در فواصل زمانی منظم مطالب رو با استفاده از تکنیک های صحیح مرور کنید تا در حافظه بلند مدت شما تثبیت بشه.

گروه چهارم: در صورتی که تراز شما در آزمون های قلمچی یا گاج بین ۶۸۰۰ تا حدود ۸۰۰۰ هست (معادل تراز ۸۵۰۰ تا ۹۵۰۰ آزمون های گزینه دو و معادل تراز ۹۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ آزمون های سنجش و کنکور) تقریبا میشه گفت که صد در صد در بهترین رشته های پرمتقاضی قبول خواهید شد و فقط برای دانشگاه بهتر و کسب رتبه بهتر در کنکور باید تلاش کنید و کم کم تراز خودتون رو بالاتر ببرید. میانگین درصدهای شما در آزمون های آزمایشی معمولا بالای ۷۰ درصد هست. تست های چالشی و گاها سخت تر از سوالات کنکور رو گاهی در برنامه خودتون قرار بدید. ساعت مطالعه بالا نباید باعث خستگی و کاهش انگیزه شما بشه چون با کمی غفلت افت می کنید و جزوه گروه سوم خواهید شد. روی مباحث خاصی که ضعف داشتید بیشتر کار کنید و حتما ارزیابی آزمون رو به روشی که در سایت مشاوران ۱۰۰ گفته شده اجرا کنید.

 

هدف گذاری برای افزایش تراز آزمون ها

یکی از بهترین روش های افزایش تراز کانون و سایر آزمون ها این هست که ابتدا درصد هر درس رو در آزمون به صورت چند تا از ۱۰ تا در نظر بگیرید یعنی درصدهاتون رو به سمت مضارب عدد ۱۰ گرد کنید مثلا اگر ۴۳ درصد زدید بگید ۴ تا از ۱۰ تا زدم، یا اگه ۴۶ درصد زدید بگید ۵ تا از ۱۰ تا زدم. سعی کنید به همین ترتیب در هر آزمون ۲ تا درس رو به اندازه یک واحد (از ۱۰ واحد) اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر در آخرین آزمون زیست شناسی رو ۵ تا از ۱۰ و دین و زندگی رو ۶ تا از ۱۰ زدید، آزمون بعدی زیست رو ۶ تا از ۱۰ و دین و زندگی رو ۷ تا از ۱۰ بزنید و حداقل سعی کنید سایر درس ها رو در حد همین آزمون جواب بدید.

این کار یک هدف گذاری منطقی برای هر آزمون هست و باعث میشه حرص بیخودی نزنید چون این حرص زدن معمولا سر آزمون باعث زیاد شدن تعداد غلط ها میشه. در آزمون بعدی هم تلاش کنید دو درس رو یک واحد اضافه کنید و در همین حد رشد کنید (واحد چند تا از ۱۰ تا). به این شکل تراز و درصدهای شما در آزمون های آزمایشی کم کم و با روند قابل قبول و هدف گذاری قابل اجرا پیشرفت میکنه و تا روز کنکور به حداکثر میرسه.

با وجود همه روش های افزایش تراز که در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ گفته شد، هر داوطلب شرایط خاص و نقاط ضعف ویژه ای داره که با سایر داوطلب ها متفاوت هست. شناسایی و برطرف کردن این نقاط ضعف که مانع افزایش تراز در آزمون ها میشه با کمک یک مشاور کنکور حرفه ای که خودش تجربه کسب ترازهای بالا در آزمون ها و کسب رتبه برتر کنکور رو داشته بسیار آسان تر و سریع تر خواهد بود. برای آشنایی با خدمات برنامه ریزی شخصی، مشاوره درسی و ارتباط با رتبه های برتر کنکور که عضو گروه مشاوران ۱۰۰ هستند می‌توانید «نام و نام خانوادگی + پایه و رشته تحصیلی خودتان» را به شماره پیامک ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید.

اگر تجربیات، نظرات یا سوالاتی در زمینه روش های افزایش تراز قلم چی یا سایر آزمون های آزمایشی دارید در قسمت نظرات پایین همین صفحه بنویسید و ارسال کنید تا اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ در کمترین زمان پاسخگوی شما عزیزان باشند.

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۰۶ نظر


  1. سلام وقتتون بخیر چجوری میتونم تراز گزینه دو خودم رو با قلم چی مقایسه کنم؟ (چجوری میتونم تبدیلش کنم به تراز قلم چی)

    • مشاوران 100

      سلام آیدا خانم
      عدد خاصی نیست که به صورت فرمول باشه
      ترازتون رو در یکی از این دو ازمون بنویسید تا معادل تقریبی این تراز رو بگیم خدمتتون

  2. من تا الان یه آزمون از گزینه دو دادم که ترازم ۶۹۰۰ شد
    تو منطقه ۳ و رشته ریاضی میتونم تو کنکور سه رقمی بیارم

    • مشاوران 100

      سلام بله امید کسب رتبه ۳ رقمی دارید اگه پیشرفت کنید اما نمیشه گفت صد در صد
      باید ترازتون رو بالاتر ببرید.

  3. سلام تراز آزمون‏‏های جامع تعاونی سنجش برای رتبه زیر ۱۰۰ کشور یا قبولی پزشکی دانشگاه تهران حدوداً چقدر باید باشه؟ لطفاً تراز حدودی رو بگید. ممنون

    • مشاوران 100

      سلام مهسا خانم
      تراز حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار آزمون های سنجش

  4. سلام تراز من در آزمون های گاج برای اولین امتحان ۴۴۴۵ شده این تراز خیلی بده

    • سلام یاسین جان
      با راهکارهای گفته شده در این مقاله میتونید ترازتون رو کم کم افزایش بدید

  5. سلام
    تفاوت تراز گاج و قلم چی حدود چندتاست؟ و اینکه با تراز ۶۷۰۰ گاج امیدی به قبولی پزشکی داشته باشم؟

    • سلام زهره خانم
      در بین آزمون های آزمون های معروف نزدیک ترین تراز به کانون مربوط به آزمون های گاج هست.
      در حد چند صد تراز معمولا اختلاف دارند.
      با این تراز شانس قبولی پزشکی قطعا وجود داره.

    • میدونم تفاوتشون در همین حده ولی ایا بیشتر از ۵۰۰ تا؟

    • تفاوت کمتر از این دارند

  6. سلام خسته نباشید میشه برای سطح سوالات کنکور سراسری حدسی زد؟

    • سلام
      سوالات کنکور معمولا همیشه استاندارد هستند
      ممکنه یک یا دو درس یا بیشتر نسبت به سال گذشته آسان تر و یا کمی سخت تر باشند ولی معمولا همیشه استاندارد هست و تعداد زیادی سوالات نامتعارف (از نظر درجه سختی) طرح نمیشه.

  7. سلام من تراز ۵۹۰۰ تا۶۰۰۰ قلم چی هستم به نظرتون بین الملل یا آزاد پردیس رو می رسونم یا نه

  8. سلام خسته نباشید با میانگین تراز ۱۱۵۰۰ سنجش رتبه ام در چه حدودی هستش؟

    • سلام محمد جان
      صرفا با تراز آزمون آزمایشی نمیشه از الان رتبه کنکور رو تخمین زد. تراز شما در آزمون های جامع نزدیک به کنکور بیشتر میتونه ملاک باشه.
      اما در کل با این تراز قطعا امید کسب رتبه زیر ۱۰۰۰ و حتی زیر ۱۰۰ برای شما بسیار بالاست.

  9. سلام خسته نباشید من دوره دبیرستان رشته تجربی رو با علاقه خودم انتخاب نکردم ولی حسابی براش زحمت کشیدم به طوری که تو آزمون هام تا حالا رتبه کشوریم دو رقمی نشده اما حالا که نزدیک کنکور شدیم همه اش به این فکر میکنم که چه رشته ای رو تو دانشگاه باید انتخاب کنم. بین سه رشته تاپ واقعا درگیرم و همش از لحاظ روحی اذیت میشم درآمد برام مهمه و به کارهای تحقیقاتی علاقمندم لطفا کمکم کنید

    • سلام دوست عزیز
      سه مقاله جامع و کامل در منوی انتخاب رشته تجربی سایت مشاوران ۱۰۰ درباره معرفی این سه رشته تاپ منتشر شده توصیه می کنیم حتما حتما مطالعه کنید. پکیج صوتی راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی مشاوران ۱۰۰ هم میتونه بهتون کمک کنه این مجموعه شامل معرفی رشته های پرطرفدار کنکور تجربی هست.
      از نظر درآمد بعضی تخصص های پزشکی میتونن درآمد بالاتری داشته باشند. البته در مقطع عمومی دندانپزشکی هم میتونه درآمد نسبتا بالایی داشته باشه. در زمینه تحقیقات هم هر سه رشته جای فعالیت زیادی دارند.

  10. سلام من میانگین ترازم قلمچی ۶۹۰۰ هست تو کنکور چقدر احتمال داره زیر ۵۰۰ بیارم و پزشکی تبریز قبول شم؟
    لطفا تخمین خود از رتبه کنکورم را بگویید
    من از شهر تبریزم

    • سلام دوست عزیز
      اکثر داوطلبانی که در سال های اخیر در آزمون های کانون تراز حدود ۶۹۰۰ داشتند رتبه سه رقمی منطقه ۱ در کنکور کسب کردند.
      اگر شما همین روند رو ادامه بدید و سعی کنید افزایش تراز هم داشته باشید قطعا شانس قبولی پزشکی تبریز و کسب رتبه زیر پانصد منطقه ۱ خیلی خیلی بالاست.

  11. سلام خسته نباشین ببخشید تراز گاج و قلم چی چقد اختلاف دارن

    • سلام آیدا خانم
      اختلافشون زیاد نیست
      تراز گاج کمی پایین تر هست.

    • اخه یه مشاوری بهم گفت ۷ هزار گاج مثل ۶ تا ۶۲۰۰ قلم چی هستش یعنی ارزش تراز ۷ هزار قلم چی بیشتر از گاجه؟

  12. ببخشید من یازدهم میخونم و تو کانون قلم چی میانگین ترازم ۶۵۰۰ هست امیدی به پژشکی یا دندانپزشکی هست یا هنوز خیلی کمه؟

  13. سلام روز بخیر باتوجه با شرایط الان و ویروس و این حرفا احتمالا کنکور چه تاریخی میشه؟

    • سلام سارمین جان
      ویدیو ۵ دقیقه ای که دیروز در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ منتشر شده رو حتما ببینید چون جواب کامل سوال شماست.
      سناریوهای مختلفی توسط مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح شده که در این ویدیو از زبان خود ایشان بیان شدند.

  14. سلام
    با تراز ۹۳۳۵ الی ۹۵۰۰ در آزمون های سنجش امکان قبولی روانشناسی دانشگاه تهران وجود داره؟

    • سلام مینا خانم
      بله احتمالش هست
      ولی سعی کنید تراز رو ببرید بالاتر

  15. ببخشید. اینکه با تراز ۶۲۰۰ گاج تربیت معلم قبول شوم درصدش کم است یا زیاد است میشه کمی بیشتر توضیح دهید البته منطقه دو هستم. متشکرم

    • تراز ازمون های ازمایشی (مخصوصا ازمون هایی که جامع نیستند و فقط از چند مبحث خاص سوال طرح شده) الزاما نمیتونه رابطه مستقیمی با رتبه کنکور داشته باشه
      بعضی از داوطلب ها در ازمون های ازمایشی بهتر از کنکور اصلی ظاهر میشن و بعضی بدتر.
      بستگی به این داره که از این به بعد چطور پیش برید و در جلسه کنکور چطور ظاهر بشید.
      اما بطور متوسط این تراز نسبتا تراز خوبی هست و شانس قبولی دانشگاه فرهنگیان در بعضی رشته محل ها بالاست.

  16. ببخشید با تراز ۶۲۰۰ گاج ایا امکان داره معلمی قبول شوم

  17. سلام میخواستم بپرسم با تراز حدود ۵۷۰۰ قلمچی امید به رتبه سه رقمی هست؟

    • سلام کیانا جان
      این تراز از میانگین تراز داوطلبانی که در سال های گذشته رتبه سه رقمی کنکور کسب کردند و در آزمون های کانون شرکت می کردند پایین تر هست.
      باید تلاش کنید ترازتون رو بالاتر ببرید.

  18. سلام تراز ۶۵۰۰ گاج شانس قبولی پزشکی براش هست؟

  19. سلام خسته نباشید
    حفظیات و مفهوم شیمی چند درصد کنکوره؟ چندتا سوال شیمی حفظی و مفهومی هستند؟

    • سلام شیمی نظام قدیم یا جدید؟
      در کنکور نظام قدیم حجم مباحث فرمولی و مسائل بیشتر هست

  20. سلام میشه لطف کنید بفرمایید دانش اموزی با پایه قوی چطور میتونه در مدت باقی مونده رتبه اش رو به زیر ۱۰۰ برسونه؟ممنون از زحمات شما

    • سلام تارا خانم
      برای کسب رتبه خوب باید علاوه بر اینکه ساعت مطالعه بالایی داشته باشید، کیفیت مطالعه خوبی هم داشته باشه، از منابع کمک آموزشی مناسب و سطح بالا استفاده کنه، تست های خیلی قوی، ترکیبی و زمان دار کار کنه، ازمون های ازمایشی رو مرتب ارزیابی کنه و نقاط ضعف و ایراداتش رو پیدا کنه رفع کنه، برنامه ریزی مناسبی داشته باشه، خلاصه نویسی، مرور، جمع بندی و … رو به درسی انجام بده و موارد دیگه که بسته به وضعیت هر داوطلب متفاوته و باید توسط مشاور کنکور بررسی بشه و به همون داوطلب پیشنهاد بشه

    • خیلی ممنون از راهنمایی های شما



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *