شب قبل از کنکور و صبح روز برگزاری آزمون: چند توصیه مهم به داوطلبان

از  یک روز قبل از کنکور تا فردای همون روز که کنکور برگزار میشه باید چند نکته مهم و حیاتی رو که در این مقاله و در ویدیو زیر توضیح داده شده رعایت کنید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

شام مناسب و خواب کافی شب قبل از کنکور:

حدود سه ساعت قبل از خواب شام سبکی بخورید. همچنین نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب، مخلوطی از آب سیب یا آب کاهو که باعث آرامش بیشتر و خواب کافی میشه مناسبه. سعی کنید ساعت حدود ۱۰ یا حداکثر ۱۱ شب بخوابید و نزدیک ۶ صبح بیدار بشین. شب کنکور حدود ۸ ساعت باید بخوابید. اگر از روزهای قبلش خوابتون رو تنظیم نکرده باشید ممکنه شب کنکور خوابتون نبره و فرداش سر جلسه کنکور استرس، بی خوابی و بی حالی و تمرکز نداشتن باعث بشه نتیجه دلخواه نگیرید. البته اگر تا حالا تنظیم نکردید نگران نباشید با یک فعالیت بدنی نه چندان سنگین در روز قبل از کنکور شب راحت تر می تونید بخوابید. سعی کنید ظهر و عصر روز قبل از کنکور نخوابید تا بی خوابی شب کنکور به سراغ شما نیاد.

 

نوشیدنی مناسب برای جلوگیری از استرس:

اگر شب کنکور استرس داشتید و نتونستید بخوابید یک لیوان شیر کم چرب، دوغ یا مقداری ماست مصرف کنید. البته اگر دستگاه گوارش شما به شیر حساسیت داره از شیر صرف نظر کنید. چای سبز و گل گاوزبان هم باعث آرامش خواهد شد. اگر فکر می کنید خیلی از مطالب رو فراموش کردید و یا نگران هستید که چرا بعضی از مطالب رو اصلا نخواندید باید بدانید که اکثر داوطلبان کنکور همین حس رو دارند حتی بسیاری از رتبه های برتر. این حس فقط مختص شما نیست. برای قبولی در بهترین رشته ها مثل پزشکی، داروسازی و … میانگین ۵۰ تا ۶۰ درصد سوالات رو جواب بدین کافیه. حتی اگر وضعیت درسی شما ضعیف بوده فقط کافیه در هر درس چند سوال رو درست جواب بدین. نگاهی به امار درصد داوطلبان در کنکور سالهای گذشته بندازید: در کنکور ۹۶ اگر کسی فقط یک تست زیست شناسی رو درست جواب میداد حدود ۳۷۰ هزار داوطلب رو در این درس پشت سر می گذاشت! در اکثر دروس اختصاصی همین وضعیت وجود داره.

 

وسایل مورد نیاز جلسه آزمون را از قبل آماده کنید:

چند مداد مشکی نرم، پاکن، مداد تراش، کارت ورود به جلسه، سنجاق، کارت ملی، ساعت مچی، دستمال کاغذی یا پارچه ای، یه بطری آب کوچک در بسته، مواد قندی مثل شکلات این وسایل رو از روز یا شب قبل کنکور آماده کنید و یه جا قرار بدید که همه رو صبح با خودتون ببرید. تاکید می کنم صبح کنکور تازه یادتون نیفته که بخواهید دنبال این وسایل بگردید حتما روز قبلش این ها رو آماده کنید و یه جای خاص بگذارید که فردا صبح با خودتون ببرید.

وسایل لازم برای جلسه کنکور 12 وسیله

آبمیوه و سایر نوشیدنی ها:

با توجه به اینکه حدود ۴ ساعت باید سر جلسه کنکور بمانید و این فصل سال هم هوا گرمه ممکنه تشنگی به سراغ شما بیاد پس بهتره یک بطری آب کوچک در بسته با خودتون ببرید و کنار صندلی بگذارید که اگر تشنه شدین از این آب بنوشید. به هیچ وجه از نوشیدنی بدون درب استفاده نکنید.

 

مراقب شکلات باشید:

با توجه به نیاز بدن شما به مواد قندی برای تنظیم قندخون باید یک ماده قندی مثل شکلات با خودتون ببرید که اگر لازم شد بخورید. اما دقت کنید چون کنکور در یکی از گرم ترین روز های سال برگزار میشه اگر شکلات شما آب بشه و بازش کنید ممکنه بریزه روی پاسخبرگ و کار رو خراب بشه. پس حتما از شکلات فریز شده استفاده کنید که ذوب نشه!

 

ساعت مچی خود را چک کنید:

ممکنه اتاق یا سالنی که صندلی شما قرار گرفته ساعت دیواری نداشته باشه پس حتما یک ساعت مچی خوب داشته باشید. از قبل باتری ساعت مچی رو چک کنید که سر جلسه کنکور باتریش تموم نشه.

همچنین یاتون باشه که حتما باید تکنیک ضربدر و منها و زمان های نقصانی در جلسه کنکور استفاده کنید تا وقت کم نیارید. اگر با این دو مورد آشنایی ندارید حتما مقاله «تکنیک و ضربدر و منها در کنکور» و همچنین مقاله «تنظیم وقت با زمان های نقصانی» رو در سایت مشاوران ۱۰۰ مطالعه کنید.

 

لباس راحت بپوشید:

خودتون رو اصلا درگیر مدل لباس و کفش و … نکنید. یک لباس خیلی راحت و نسبتا گشاد بپوشید. حتی الامکان از لنز استفاده نکنید. خانم ها بهتره از لوازم آرایشی زیاد استفاده نکنند. همه اینها برای این هستند که بتونید راحت حدود ۴ ساعت روی صندلی بنشینید و بدون خستگی سوالات کنکور رو جواب بدید.

 

زودتر از خانه به سمت حوزه آزمون حرکت کنید:

حتما تخمین بزنید که از منزل شما تا حوزه برگزاری آزمون چقدر از نظر زمانی طول میکشه. مخصوصا در شهرهای بزرگ ترافیک این روز رو هم در نظر بگیرید. بهتره روز قبل از ازمون مسیر از خانه تا حوزه برگزاری رو برید ببینید چقدر طول میکشه. قبل از ساعت ۷:۳۰ صبح حتما اونجا باشید.

 

پاکت سوالات را آهسته باز کنید:

دفترچه سوالات کنکور داخل پاکت پلاستیکی مخصوصی کنال صندلیتون گذاشته میشه که محل خاصی برای پاره کردن و بیرون آوردن دفترچه داره. با آرامش از محل مخصوص پلاستیک رو آرام پاره کنید. مراقب باشید با عجله پاره کردن پلاستیک از محل نادرست ممکنه پاسخبرگ و دفترچه سوالات شما رو هم همراهش پاره کنه!

 

هر ۵ سوال یکبار گزینه ها را چک کنید:

گاهی شاید برای شما پیش آمده که گزینه صحیح یک سوال رو در پاسخبرگ برای سوال قبلی یا بعدی وارد کرده باشید! برای جلوگیری از این اشتباه هر ۵ سوال یک بار گزینه ها رو با شماره سوالات تطبیق بدین. این کار چند ثانیه بیشتر وقت نمی گیره.

 

یاد خدا را فراموش نکنید:

هیچ چیز مثل ذکر و یاد واقعی خداوند به انسان آرامش نمیده. هر چه که به خیر و صلاح انسان باشه اتفاق خواهد افتاد حتی اگر ظاهراً خوشایند نباشه. با امید و انگیزه و توکل به خدا سر جلسه کنکور حاضر بشین و تمام تمرکز و انرژی خودتون رو فقط روی جواب دادن به سوالات بگذارید. سر جلسه کنکور به هیچ وجه به مسائل حاشیه ای و اینکه نتیجه چه خواهد شد فکر نکنید. با آرزوی موفقیت

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹ نظر


  1. سلام من کنکور دارم بعد ثیت نام کردم برا کارت ملی ولی هنوز نیومده بعد شناسنامه ام اینجا نیست کپیش دارم مشکلی نیست

    • مشاوران 100

      سلام یک مدرک شناسایی معتبر و رسمی مثل اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه باهاتون باشه. بهتره شناسنامه رو بگید براتون بفرستند و با خودتون ببرید و ترجیحا یک مدرک یا کارت شناسایی معتبر دیگه هم همراهتون باشه.
      قبلش به باجه رفع نقص هم مراجعه کنید.

  2. سلام
    عالیه ممنون
    اجرکم عندالله.

  3. سلام اگه کارت ملی نداشته باشیم چیکار کنیم؟

  4. سلام خسته نباشید ایا اگه سر جلسه حضور پیدا نکنم برام غیبت رد میشه
    یا اگه بیام سر جلسه میتونم هر ساعتی که دوست داشتم از جلسه خارج بشم؟

    • سلام خانم نجاتی. اگر در جلسه کنکور حضور نداشته باشید کارنامه کنکور برای شما صادر نمیشه و طبیعتا رشته محل های با آزمون رو نمیتونید انتخاب کنید.
      هر ساعتی نمیتونید از جلسه کنکور خارج بشید از یک تایم مشخص به بعد اجازه خروج داده میشه.

  5. سلام بله ایشالله همه موفق باشن من الان تازه می‌خوام برم کلاس هشتم ولی خوب میترسم و از حالا استرس کنکور را دارم همتون برام دعا کنید که قبول بشم پزشکی ان شاء لله ب امید خدا قبول بشم خرج ۵ تا از بچه های فقیر رو به عهده تا ی سال میگیرم

    • مشاوران 100

      آفرین بر شما آوا خانم
      نیت پاک شما رو تحسین می کنیم
      و براتون آرزوی موفقیت می کنیم. از بدو ورود به کلاس دهم با انگیزه و با دید مثبت درس بخونید و برنامه ریزی کنید استرس نداشته باشید قطعا در کنکور تجربی به هدفتون می رسید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *