منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور: معرفی و مقایسه کتاب ها

مطرح ترین منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور کتاب های جامع دین و زندگی گاج، سفیر خرد، خیلی سبز، خط ویژه گاج، آیات و نکات گاج، آبی قلم چی، تخته سیاه، نشر الگو و … هستن  که در اینجا جداگانه دربارشون توضیح میدیم.

اکیدا توصیه می کنم قبل از انتخاب هر کتاب کمک درسی و قبل از خرید منابع کمک درسی دین و زندگی برای کنکور، اول مطالب این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ رو بخونید: «سردرگرمی در انتخاب منابع کمک درسی»

حالا بریم سراغ معرفی کتاب های کمک درسی دین و زندگی برای کنکور:

 

  جامع گاج دین و زندگی – از جامع ترین منابع کمک درسی دین و زندگی 

منابع کمک درسی دین و زندگی گاج نقره ای

برای کسانی که یک کتاب جامع دین و زندگی میخوان این کتاب یکی از جامع ترین و کامل ترین منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور محسوب میشه. این کتاب توضیحات کاملی درباره پیام آیات و ارتباطش با درس، تعداد تکرار آیات در کنکور ده سال اخیر، نکات ترکیبی با درس های دیگه دین و زندگی، ذکر همه علت و معلول ها در آخر کتاب، درسنامه های خلاصه آخر کتاب برای مرور سریع و جمع بندی، تست های تالیفی خیلی قوی و … از مزایای این کتاب هستن. نوشته خانم زهرا سمیعی عارف یک کتاب دو جلدی هست چاپ جدید جلدش اول حدود ۶۰۰ صفحه است و جلد دومش هم جواب تشریحی تست های جلد اوله. واسه هر درس هم چند صفحه درسنامه داره و حدود ۷۰ تا هم تست کنکورهای سراسری داخل و خارج، آزمون های سنجش و تست تالیفی داره.

برای حجم کتاب که میگن گاج جامع حجمش زیاده اید بگیم که از نظر حجم درسنامه و تست ها خیلی سبز و گاج جامع (جلد اولش) تقریبا هم حجم هستن ولی تفاوتی که دارن این هست که خیلی سبز پاسخنامه تشریحی نداره فقط آخر کتاب پاسخنامه کلیدی داره و کلا یک جلد هست اما گاج جامع یک کتاب جدا جلد دوم داره که پاسخنامه تشریحی تست های جلد اول داخلشه. بنابرین اگر جایی شنیدین گفتن گاج حجمش زیاده و خیلی سبز سبک تره منظور پاسخنامه تشریحی این دو کتاب بوده که حجم مجموع دو جلد کتاب گاج جامع رو زیاد کرده. از نظر درسنامه شاید گاج بهتر از سفیر خرد باشه ولی از نظر سطح سوالات تالیفی به نظرم سفیر خرد کمی بهتره اما سفیر خرد فعلا پاسخنامه تشریحی نداره.


خیلی سبز دین و زندگی:

منابع کمک درسی دین و زندگی خیلی سبز

خیلی سبز همه درسهای دین و زندگی ۲ و۳ و پیش دانشگاهی رو داخل یک کتاب حدودا  ۵۵۰ صفحه ای آورده. دین و زندگی خیلی سبز به اندازه کتاب جامع گاج کامل نیست اما واسه کسایی که وقت ندارن خیلی سبز دین و زندگی کتاب جمع و جورتری نسبت به جامع گاج هست البته از این نظر میگم که تست هاش جواب تشریحی ندارن و برخلاف گاج فقط یک جلد هست. انتشارات خیلی سبز جواب هاش رو داخل سایتش گذاشته و میتونید دانلود کنید. واسه هر درس اول یه درسنامه داره بعد تست های کنکور سراسری چند سال اخیر رو آورده، بعد تست های آزمایشی سنجش و نهایتا هم تست های تالیفی خودش.  واسه هر درس حدود ۸۰ تست داره (کنکوری+سنجش+تالیفی) بعضی درسها کمتر و بعضی بیشتر. تست هاش هم پاسخ تشریحی نداره فقط یه پاسخنامه کلیدی آخر کتابش هست. کتاب مهر و ماه هم همینطوره اونم واسه هر درس بعد از درسنامه حدود ۷۰ تست داره.


جامع سفیر خرد دین و زندگی:

منابع کمک درسی دین و زندگی سفیر خرد

یکی دیگه از منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور کتاب جامع سفید خرد هست. این کتاب واسه هر درس از دین و زندگی ۲ و ۳ و پیش حدود ۵ تا ۷ صفحه درسنامه داره و بعدش حدود ۸۰ تا ۹۰ تست کنکور و آزمون های سنجش و تالیفی و … آورده اما تست هاش پاسخنامه تشریحی ندارن و فقط پاسخنامه کلیدی دارن. البته قراره پاسخنامه تشریحیش هم در یک جلد جداگانه چاپ بشه. حجم کتابش هم حدود ۵۳۰ صفحه میشه. نویسندش هم آقای مسلم بهمن آبادی هست (ایشون قبلا با نشر الگو کار میکرد اما الان با سفیر خرد). از نظر درسنامه شاید گاج بهتر از سفیر خرد باشه ولی از نظر سطح سوالات تالیفی به نظرم سفیر خرد کمی سطحش بالاتره.


خط ویژه گاج دین و زندگی:

منابع کمک درسی دین و زندگی خط ویژه گاج

نوشته زهرا سمیعی عارف واسه هر سه پایه با هم هست و کتاب خوبیه و بعضا نکات و توضیحات و مشاوره هایی واسه تست ها و آیات شبیه هم داخش هست که حتی توی کتاب جامع گاج هم نیست! خط ویژه گاج نسبت به گاج جامع و خیلی سبز سبک تر هست و فقط یک کتاب تک جلدی حدود ۲۳۰ صفحه ای هست و واسه هر درس حدود ۱۵ تا ۲۰ تست آورده. البته اکثر تست هاش جواب تشریحی ندارن فقط کلیدی گفته کدوم گزینه درسته. پس واسه کسانی که وقت زیادی ندارن و نمیرسن گاج جامع یا خیلی سبز بخون، مخصوصا کسانی که ماه های آخر شروع به خوندن میکنن خط ویژه گاج مناسبتر و کم حجم تره.


آیات و نکات گاج دین و زندگی:

منابع کمک درسی دین و زندگی آیات و نکات گاج

کتاب آیات و نکات هم یکی دیگه از منابع کمک درسی دین و زندگی انتشارات گاج هست. این کتاب نوشته زهرا سمیعی عارف هست که دین و زندگی هر سه پایه آیات و احادیث و ابیات رو بررسی کرده متن عربی، ترجمه فارسی، پیام، موضوع آیه، ارتباطش با حدیث یا با درسی دیگه، مخاطب آیه کی بوده یا کی ها بودن و هر چی که در مورد اونا بوده رو آورده. حجم کتابش هم حدود ۳۷۰ صفحه میشه. حدود ۱۰۰۰ تا تست داره که ۴۰۰ تاش تالیفی هستن. واسه کسایی که دین و زندگی جامع گاج رو خوندن  و وقت هم دارن آیات و نکات گاج هم به عنوان یک منبع تکمیلی بد نیست. ضمنا هر سه کتاب دین و زندگی گاج نویسنده شون یک نفر هست. یادتون باشه ۵۰ تا ۶۰ درصد سوالات کنکور دین و زندگی آیات و روایات هستن.


آبی قلم چی دین و زندگی:

منابع کمک درسی دین و زندگی آبی قلم چی

دین و زندگی کنکور آبی قلم چی هر سه پایه رو در یک کتاب حدودا کمتر از ۵۰۰ صفحه ای آورده. واسه هر درس اول چند صفحه درسنامه و جواب اندیسه و تحقیق های کتاب و پیام درس و آیه و … داره و بعد حدود ۴۰ تست واسه اون درس آورده (که بیشترشون تستس های کنکور سراسری و بعضیشون تالیفی و … هستن) که جواب تشریحی تست هاش آخر کتابش هست اما جواب تشریحی تست هاش به اندازه جواب تشریحی های جلد دوم گاج جامع کامل و جامع نیستن و خلاصه تر جواب داده. کسایی که میخوان تست بیشتری کار کنن توی جامع گاج، خیلی سبز و سفیر خرد تعداد تست ها بیشتره هم تست های سراسری و هم سنجش و تالیفی و … اما خط ویژه گاج تعداد تست هاش از آبی قلم چی هم کمتره و حجمش هم تقریبا نصفه.


جامع دین و زندگی نشر الگو:

منابع کمک درسی دین و زندگی جامع نشر الگو

کتاب جامع دین و زندگی نشر الگو یک کتاب حدودا ۵۸۰ صفحه ای است. واسه هر درس هم بعد از درسنامه حدود ۷۰ تا تست داره (هم تست سراسری هم سنجش و گزینه دو و تالیفی.) جواب تست هاش داخل خود کتاب نیست و باید برید داخل سایتش ثبت نام کنید از اونجا جواب تشریحی تست ها رو ببینید برخلاف کتاب گاج که جواب ها رو در جلد دوم به صورت کاملا تشریحی داده.


همگامان دین و زندگی:

منابع کمک درسی دین و زندگی جامع همگامان کانون

به نظرم به عنوان تنها منبع، کتاب خوب و کاملی نیست اما حالا اگه کسی بخواد حتما منبع دوم داشته باشه شاید بشه به عنوان منبع کمک درسی دوم روش حساب کرد. درسنامه هاش زیاد جالب نیست اما تست های تالیفی خوبی داره.


توصیه پایانی درمورد انتخاب منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور

اگه وقت دارید و میخواید دین و زندگی رو درصد بالایی تو کنکور بزنید بهترین منبع گاج جامع هست هم واسه درسنامه و هم واسه تست. جواب های تشریحی تست های جامع گاج عالیه و بهتره هر دو جلد این کتاب رو بخرید و بخونید. واسه کسایی که وقت کمتری دارن خیلی سبز و سفیر خرید یه ذره سبکتر هستن ولی تعداد تست هاشون واسه هر درس تقریبا همون اندازه گاج جامع هست اما جواب تشریحی ندارن فقط کلید دارن. نشر الگو هم مثل این دوتاست ولی جواب تشریحی تست هاش فقط داخل سایتش و داخل کتاب فقط جواب کلیدی داره. آبی قلم چی حجمش از نظر تعداد تست از همه این ها کمتره اما خوبیش اینه که جواب تشریحی داره. واسه کسانی هم که دیگه شدیدا وقت کم دارن خط ویژه گاج از همه بهتره هم حجم کتابش کمه و هم تعداد تست هاش از همه این کتاب ها کمتره. ولی یادتون باشه مهم ترین و اولین منبع واسه دین و زندگی خود کتاب درسی هست که باید زیاد مرور بشه چون درس فراری هست.

امیدواریم با این توضیحات از بین منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور بهترین کتاب کمک آموزشی رو انتخاب کنید.

توجه: تمامی اطلاعات ذکر شده مربوط به کتاب های نظام قدیم است.

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۹ نظر


  1. سلام ، بهترین درسنامه رو کدوم کتاب داره؟

    • مشاوران 100

      سلام دین و زندگی خیلی سبز یا میکرو گاج هر کدوم رو بگیرید عالی هستن.

  2. سلام میشه بگید برای رشته انسانی کتاب جامع میکرو گاج بهتره یا جامع خیلی سبز؟

  3. سلام ببخشید میخواستم بدونم کتاب مهرو ماه دینی خوبه یا سفیر خرد؟

    • مشاوران 100

      سلام زهرا خانم
      واسه دین و زندگی سفیر خرد بیشتر طرفدار داره.

  4. سلام بهمن آبادی دین زندگی دهم یازدهم انسانی چاپ کرده؟

    • مشاوران 100

      سلام زهرا خانم
      بله کتاب دین و زندگی پایه کنکور (دهم و یازدهم) استاد مسلم بهمن آبادی توسط انتشارات سفیر خرد منتشر شده.

  5. سلام خسته نباشید
    ببخشید برای دین و زندگی بهتره از کتاب های جامع استفاده کرد ؟
    اگه بله که بگین بهترین کتاب کدومه اگرم نه که بازم نظرتون رو بگید
    ممنون

    • مشاوران 100

      سلام شیدا خانم
      جامع دین و زندگی گاج یا خیلی سبز نظام جدید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *