موضوعی درس خواندن برای کنکور

در کنکور سال های اخیر سوالات بعضی مباحث اینقدر ترکیبی شدن که لازمه کنکوری ها حتما به صورت مبحثی اونها رو بخونن و صرفا درس به درس خوندن بازدهی لازم رو نداره. مباحث مهمی که در هر درس باید موضوعی بخونید رو اینجا توضیح میدم:

 

۱-موضوعی خواندن ادبیات:

ادبیات کنکور شامل ۶ موضوع میشه

 ۱-لغت  ۲-املا  ۳-تاریخ ادبیات  ۴-آرایه  ۵-زبان فارسی  ۶-قرابت معنایی

ادبیات از دروسی هست که مبحثی خوندنش کاملا واجبه. اگه دقت کرده باشید خیلی از تست های ادبیات کنکور که بعضی گزینه هاش از نثر یا شعرهای داخل کتاب درسی بوده معمولا از یک درس نبودن و همین نشون میده که اکتفا کردن به مطالعه درس به درس ادبیات کافی نیست بلکه ادبیات رو باید مبحثی خوند. به عنوان مثال، وقتی یک آرایه رو دارید میخونید و یاد میگرید باید انواع تست های مربوط به اون آرایه که از درس های مختلف کتاب درسی یا ابیات خارج از کتاب هستن رو کار کنید. برای اطلاع از بهترین منابع کمک درسی ادبیات به قسمت «منابع ادبیات» در سایت مشاوران ۱۰۰ مراجعه کنید.

 

۲-موضوعی خواندن عربی:

برای کنکوری های تجربی و ریاضی، عربی درسی هست که سال سوم تموم میشه. پس یک دانش آموز پیش دانشگاهی یا پشت کنکوری حداقل یک بار کل عربی ۲ و ۳ رو خونده و الان موضوعی خوندن درس عربی براش چندان سخت نیست. 

عربی کنکور رو میتونیم به ۳ موضوع تقسیم کنیم:

۱-ترجمه  ۲-درک مطلب  ۳-قواعد

قطعا میدونید که اهمیت قواعد درس عربی خیلی زیاده و برای جواب دادن به خیلی از سوالات بخش ترجمه و درک مطلب هم باید قواعد بلد باشید. عربی درسی هست که نیاز به تسلط بر مباحث پایه یعنی مباحث اول دبیرستان داره و بعد از تسلط روی عربی ۱ (هرچند جزو منابع رسمی کنکور نیست) شروع کنید به خوندن عربی ۲ و ۳. بعضی مباحث عربی رو باید به صورت موضوعی بخونید به عنوان مثال موضوعاتی مثل انواع اعراب (دروس ۲ و ۳ و ۴ سال دوم)، اعراب فعل مضارع (درس ۶ و ۷ سال دوم)، نواسخ (درس ۹ و ۱۰ سال دوم)، فعل معتل و صحیح (درس ۱ و ۲ سال سوم) اینها دروسی هستن که موضوعاتشون به هم مرتبط و وابسته است بنابرین توصیه میشه درس هایی که داخل پرانتز نوشته شده رو با هم و موضوعی بخونید. برای اطلاع از بهترین منابع کمک درسی عربی مخصوصا منبع که موضوعی کار کرده به قسمت «منابع عربی» در سایت مشاوران ۱۰۰ مراجعه کنید.

 

۳-موضوعی خواندن زبان:

درس زبان خارجه برای داوطلبانی که موقع ثبت نام کنکور انگلیسی رو به عنوان زبان خارج انتخاب کردن، به ۳ موضوع تقسیم میشه:

۱-لغت  ۲-گرامر  ۳-کلوز و درک مطلب

دو بخش اول یعنی لغت و گرامر رو می تونید درس به درس پیش برید اما برای کلوزتست و درک مطلب (ریدینگ) باید حتما از قبل به اندازه کافی تمرین داشته باشید. توصیه میشه که هفته ای چندتا کلوزتست و ریدینگ کار کنید. این دو موضوع حدود ۵۲ درصد از سوالات زبان انگلیسی کنکور رو تشکیل میدن. تقویت این دو قسمت نیاز به دانستن یک سری نکات هم داره که در سایت مشاوران ۱۰۰ توضیح داده شدن. برای اطلاع از بهترین منابع کمک درسی زبان مخصوصا منبعی مناسب برای دو موضوع کلوزتست و ریدینگ به قسمت «منابع زبان» در سایت مشاوران ۱۰۰ مراجعه کنید.

 

۴-موضوعی خواندن زیست شناسی:

حتما متوجه شدید که در چند سال اخیر سوالات زیست شناسی کنکور نسبت به قبلا خیلی ترکیبی تر شدن و این نشون میده که بچه های کنکوری باید زیست رو کاملا ترکیبی و به صورت موضوعی بخونن. اما چه فصل هایی از کتاب های زیست شناسی مربوط به یک موضوع هستن و باید به صورت ترکیبی تری مطالعه بشن:

۱-بدن انسان:  قسمتی از فصل های ۴ تا ۸ سال دوم و فصل های ۱ تا ۴ و ۱۱ سال سوم. معمولا ۱۳ تا ۱۶ تست تو کنکور از موضوعات مربوط به بدن انسان میاد.

۲-ویروس،باکتری،آغازیان و قارچ ها:  فصل ۹ تا ۱۱ پیش دانشگاهی که معمولا ۱۰ تا ۱۳ تست کنکور رو تشکیل میدن.

۳-گیاهی:  قسمتی از فصل ۳ و ۶ و ۸ سال دوم و فصل ۹ و ۱۰ سال سوم و حدود نصف فصل ۸ پیش دانشگاهی که معمولا ۱۰ تا ۱۲ تست کنکور از این فصل ها هست. 

۴-ژنتیک: فصل ۵ تا ۸ سال سوم و فصل ۵ پیش دانشگاهی که معمولا هر سال ۷ تا ۹ تست کنکور از این فصل هاست.

۵-سلولی-مولکولی:  فصل ۱ تا ۳ زیست سال دوم و ۱ و ۲ پیش و قسمتی از فصل ۸ پیش دانشگاهی که معمولا ۵ تا ۷ تست کنکور از این فصل ها مطرح میشه.

۶-حیات و تکامل جمعیت های جانوری: فصل ۳ و ۴ و ۶ و ۷ پیش دانشگاهی که معمولا ۲ تا ۴ تست زیست شناسی کنکور از این چهار فصل هست.

برای اطلاع از بهترین منابع کمک درسی زیست شناسی مخصوصا منبع مناسب برای برای فصل های ترکیبی به قسمت «منابع زیست» در سایت مشاوران ۱۰۰ مراجعه کنید.

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر


  1. با سلام برنامه ریزی برای موضوعی خواندن ادبیات باید به چه صورت باشه؟ شما انجام میدین؟

    • مشاوران 100

      سلام، برنامه ریزی هر فرد با فرد دیگه فرق داره و مشاور برای هر فرد با توجه به شرایطش برنامه ریزی میکنه.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *