ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

با توجه به تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ و کنکور سال های بعد، به همه داوطلبان کنکور اجازه داده شده که برای هر درس حداکثر یک بار در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کنند و نمراتی بالاتر از نمره درج شده در کارنامه دیپلم کسب کنند. اگر این بار نمراتشون بهتر از نمرات قبلی بود، نمره جدیدشون به سازمان سنجش ارسال میشه و به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور براشون اعمال بشه. اما چند نکته رو لازمه در مورد ترمیم معدل بدونید چون هنوز برای خیلی ها سوال هستند:

– در طرح ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ صرفا فقط از دروس نهایی پایه دوازدهم سوال طرح میشه.

– میتونید یک یا چند درس و یا حتی همه دروس عمومی و اختصاصی دوازدهم رو برای ترمیم معدل انتخاب کنید.

– داوطلبان نظام قدیم کنکور ۱۴۰۳ برای ترمیم معدل باید دروس پایه دوازدهم نظام جدید رو مطالعه کنند.

– دانش اموزان پایه دوازدهم نظام جدید در صورتی که به هر دلیل در یک درس از امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ غایب باشند نمره اون درس در بخش سوابق تحصیلی موثر در کنکور ۱۴۰۳ صفر براشون لحاظ میشه. این مورد هم در حالت غیبت موجه و هم در حالت غیبت غیرموجه هر دو صادق هست.

– برای هر درس فقط یک نوبت حق شرکت در طرح ترمیم معدل دارید.

– از بین دو نمره قدیم و جدید، یعنی نمره ای که قبلا در امتحان نهایی کسب کردید و در کارنامه دیپلم شما ثبت شده و نمره ای که بعدا در طرح ترمیم معدل کسب می کنید، هر کدوم رو که بهتر باشه سازمان سنجش ملاک تاثیر سوابق تحصیلی شما قرار میده.

– نمرات جدیدی که در طرح ترمیم معدل کسب می کنید جایگزین نمرات قبل در مدرک دیپلم شما نمیشه و فقط در صورت بهتر بودن برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ازشون استفاده میشه. بنابرین نمرات درج شده کارنامه دیپلم شما هیچ تغییری نمی کنند. در واقع ترمیم معدل فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری کاربرد داره و نمرات ترمیم شده در هیچ جای دیگری بجز کنکور سراسری اعتبار ندارند. یعنی اگر شما دیپلم گرفتید و قصد دارید از مدرک دیپلم برای اموری مثل استخدام، ترجمه مدرک دیپلم و ادامه تحصیل در خارج از کشور استفاده کنید، نمرات ترمیم معدل در اینگونه موارد اعتباری ندارند چون اصولا ترمیم معدل صرفا فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری کاربرد داره.

– قبلا برای ثبت نام طرح ترمیم معدل، داوطلب باید مدرک دیپلم و کپی شناسنامه و سایر مدارک لازم رو به عنوان یک داوطلب آزاد می‌برد مراکز بزرگسالان و ثبت نام می کرد. اما برای ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ ثبت نام از طریق سایت مای مدیو انجام میشه.

– برای ترمیم نمره هر درس باید هزینه مشخصی پرداخت کنید که البته مبلغش باید توسط اداره کل آموزش و پرورش مشخص بشه. دروسی که تعداد واحد بیشتری دارند هزینه بیشتری باید براشون پرداخت کرد.

– برای ترمیم معدل الزاما نیاز نیست به همون شهری که مدرک دیپلم گرفتید مراجعه کنید چون امکان شرکت در طرح ترمیم معدل در سایر شهرستان ها هم وجود داره. میتونید در شهر خودتون یا سایر شهرهای همون منطقه آموزشی یعنی سهمیه مناطق ۱ یا ۲ یا ۳ که فارغ التحصیل شدین، امتحان بدید.

توصیه می کنیم برای آگاهی بیشتر درباره ضرورت ترمیم معدل، حتما مطالب صفحه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ رو مطالعه کنید.

 

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۳۷ نظر


  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید بنده دانشجو دانشگاه آزاد هستم و قصد دارم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم. برای شرکت در کنکور و شرکت در ترمیم معدل حتما باید از دانشگاه آزاد انصراف بدم یا خیر میتونم بدون انصراف هم کنکور بدم و هم ترمیم معدل شرکت کنم؟

    • مشاوران 100

      سلام آقا محمد. برای شرکت در کنکور دانشجویان دانشگاه آزاد نیازی به انصراف از دانشگاه ندارند.
      در قوانین فعلی ترمیم معدل اینکه شخص داوطلب نباید دانشجو باشه ذکر نشده.
      با این وجود باید مطمئن بشید که از نظر نظام وظیفه و معافیت تحصیلی مشکلی براتون پیش نیاد. این مورد رو از سازمان وظیفه عمومی و پلیس+۱۰ سوال کنید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    عیدتون مبارک باشه
    میخواستم بدونم وقتی ترمیم معدل شرکت کنیم نمرات جدید رو خود آموزش و پرورش برای سازمان سنجش میفرسته یعنی من نیازی نیست کاری انجام بدم؟
    و نتایجش رو کجا میتونیم ببینیم؟

    • مشاوران 100

      سلام ممنون آقا مهیار. همچنین.
      بله مدتی قبل از اعلام نتایج کنکور یک سایت معرفی میشه که اونجا میتونید نمراتی که به عنوان سوابق تحصیلی براتون لحاظ شده رو ببینید و تایید کنید. این نمرات در کنکور به عنوان سوابق تحصیلی برای شما در نظر گرفته میشن.
      اگر نمرات ترمیم شده بالاتر از نمرات قبلی شما باشند، این نمرات در کنکور اثر داده میشن. در غیر اینصورت نمرات قبلی شما به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر داده میشه.

  3. سلام وقت بخیر
    من دیپلم ریاضی دارم و دیپلمم برای سال ۹۴ هست
    میتونم در ترمیم معدل امتحانات نهایی تجربی شرکت کنم؟ و میتونم همه ی دروس رو ترمیم کنم؟

    • مشاوران 100

      سلام مهشید خانم. فعلا امکان ترمیم معدل برای داوطلبان نظام قدیم نیست. احتمال داره به زودی ترتیب اثر داده بشه و به این افراد هم امکان ترمیم معدل داده بشه.

  4. سلام عیدتون مبارک باشه
    با توجه به قطعی شدن معدل دوازدهم در کنکور به نظر شما نمرات ۱۸ تا ۱۹ نیازی به ترمیم معدل هست؟

    • مشاوران 100

      سلام ممنون امیرحسین عزیز. عید شما هم مبارک باشه. هر درسی که نمره زیر ۲۰ داشته باشه بهتره ترمیم معدل براش انجام بشه. در غیر اینصورت مقداری از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور رو از دست خواهید داد.

  5. سلام
    برای شرکت در ترمیم معدل آیا حتما باید باید دیپلم گرفته باشیم؟
    من ۱۴۰۱ امتحان نهایی داشتم اما هنوز دیپلمم نیومده اما نمرات اومده
    آیا میتونم ترمیم معدل شهریور الان شرکت کنم؟

    • مشاوران 100

      سلام آقا محمدرضا. همین که نمرات امتحانات نهایی شما در نوبت خرداد مشخص شده کافیه. شما میتونید دروسی که نمرات ۲۰ ندارید رو در نوبت شهریور ترمیم کنید.

  6. سلام. من امتحانات نهایی و کنکور رو سال ۱۴۰۱ شرکت کردم. همه امتحانات نهایی رو پاس کردم. میخوام شهریور ماه تو امتحانات ترمیم معدل شرکت کنم. میخواستم بدونم نمرات ترمیم معدل شهریور در کنکور ۱۴۰۱ لحاظ میشه یا ۱۴۰۲؟

    • مشاوران 100

      سلام آقا سجاد. نمراتی که در طرح ترمیم معدل شهریور ۱۴۰۱ کسب می کنید در کنکور ۱۴۰۲ امکان اعمال شدن به عنوان سوابق تحصیلی رو دارند.
      برای تاثیر در کنکور ۱۴۰۱ باید قبل از کنکور در طرح ترمیم معدل شرکت می کردید، در غیر اینصورت همون نمراتی که در امتحانات نهایی دوازدهم کسب کردید به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱ براتون در نظر گرفته میشه.

  7. سلام. من الان پایه دوازدهم انسانی هستم. سال یازدهم‌ به دوازدهم از رشته ریاضی به رشته انسانی تغییر رشته دادم یعنی سال دهم و یازدهم رشتم ریاضی بود. منتهی برای تغییر رشته باید امتحانات رشته انسانی را امتحان میدادم. من چهار درس رو‌ در تابستان یازدهم به دوازدهم امتحان دادم و ۹ تاش مونده واسه شهریور. بعد این ۹ تا امتحان دیپلمم رو میگیرم. از طرفی هم امتحانات نهاییم رو دادم. نمرش یکم کم شده الان میتونم در ماه شهریور نمراتم رو ترمیم معدل کنم. اگه نه چرا؟

    • مشاوران 100

      سلام آقا سجاد. بله یک نوبت میتونید در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنید.

  8. سلام الان میتونیم برای ترمیم اقدام کنیم؟

    • مشاوران 100

      سلام آقای امیرحسین. مدتی قبل از برگزاری امتحانات باید برید ثبت نام کنید.
      برای نوبت شهریور باید مدتی قبلش در مرداد اقدام کنید.

  9. سید درسخون

    سلام وقت بخیر الان دیگه امکان ترمیم معدل نیست؟ پس چرا سنجش گفته که اگه تو سوابق تحصیلی مشکل داشتین اصلاح کنین؟
    منظورشون نمره نبوده؟

    • مشاوران 100

      سلام منظور از اصلاح این هست که نمرات شما اشتباه ثبت شده باشه.

      برای کنکور ۱۴۰۱ الان دیگه نمیشه ترمیم معدل کرد. نمرات ترمیم معدل شهریور ۱۴۰۱ برای کنکور سال های بعد قابل استفاده است.

  10. علی رضایی

    سلام اگر که تک ماده کرده باشیم میتونیم این امتحان رو برای درسی که تک ماده کردیم بدیم؟

    • مشاوران 100

      سلام آقای رضایی. هدف از تک ماده این هست که شهریور دوباره امتحان اون درس رو ندین. اگر قراره در امتحان شهریور شرکت کنید دیگه نیازی به تک ماده برای اون درس نیست.

  11. سلام دی ماه نصف کتاب رو برای ترمیم باید بخونم یا کل کتاب؟

    • مشاوران 100

      سلام نگین خانم. در ترمیم معدل از کل کتاب دوازدهم سوال طرح میشه.
      می تونید نمونه سوالات نهایی سال های گذشته رو برای اشنایی بیشتر با بارم بندی سوالات ببینید.

  12. مهران فرخیانی

    سلام، من دیپلمم انسانی هست، اما میخوام کنکور تجربی بدم، برای ترمیم معدل، امتحان نهایی باید امتحانات انسانی شرکت کنم یا تجربی؟

    • مشاوران 100

      سلام آقای فرخیانی. اگر می خواهید حداکثر تاثیر معدل براتون لحاظ بشه باید نمره نهایی در رشته ای که قصد شرکت در کنکور اون رشته رو دارید داشته باشید یعنی در امتحانات نهایی رشته تجربی نمره کسب کنید.

  13. سلام و ادب خدمت شما دلسوزان قشر دانش آموز
    سوال بنده این است من یک بار در ترمیم معدل شرکت کرده ام ایا باز هم می توانم بر اساس قوانین جدید و برای کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم؟
    از پاسخگویی شما کمال تشکر را دارم

    • مشاوران 100

      سلام دوست عزیز. مهلت ثبت نام ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۱ به پایان رسیده و همین هفته کنکور ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.
      طبق قوانین فعلا امکان شرکت کردن بیشتر از یک بار در طرح ترمیم معدل نیست اما خبرهایی به گوش رسیده که ممکنه این تعداد افزایش پیدا کنه و برای کنکور سال بعد ممکنه بتونید در طرح ترمیم معدل شرکت کنید.
      باید منتظر اطلاعیه های رسمی سایت سازمان سنجش یا آموزش و پرورش باشیم.

  14. سلام وقتتون بخیر، رو معدل کتبی تأثیر میزاره؟

    • مشاوران 100

      سلام علی آقا. در کارنامه دیپلم شما تاثیری نداره یعنی با ترمیم معدل صرفا نمرات نهایی که قراره در کنکور شما تاثیر بگذارند تغییر می کنند اما نمراتی که در کارنامه دیپلم شما درج شدند تغییر نمی کنند.
      ترمیم معدل فقط و فقط برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هست. نمراتی که در طرح ترمیم معدل کسب می کنید برای جایی غیر از کنکور کاربردی ندارند.

  15. سلام دیدم به همه سوالات کامل پاسخ دادید گفتم بزار من هم بپرسم
    بنده دانشجوی پیام نور هستم و معافیت تحصیلی دارم تا سال ۱۴۰۳
    حالا با این قوانین ایا میتونم ترمیم شرکت کنم یا چون دانشجو هستم نمی‌شود
    ممنون و سپاس گزارم

    • مشاوران 100

      سلام محمدرضای عزیز. حداقل تا جایی که ما اطلاع داریم در قوانین و شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل شرط سن یا شرط دانشجو بودن مانع شرکت در طرح عنوان نشده و چنین چیزی مطرح نشده.
      اگر فارغ التحصیل نظام جدید باشید طبیعتا باید بتونید در طرح ترمیم معدل شرکت کنید مگر اینکه دستورالعملی جدیدا طی روزهای اخیر از طرف آموزش و پرورش ابلاغ شده باشه و انتشار عمومی نشده باشه.
      برای اطمینان میتونید به مدارس بزرگسالان شهرتون یا اداره آموزش و پرورش مراجعه کنید و شرایط و وضعیت تحصیلی و نظام وظیفه خودتون رو توضیح بدید ببینید اجازه شرکت در طرح ترمیم رو میدن و شما رو ثبت نام می کنند یا خیر. مرداد ماه میتونید به یکی از این مدارس مراجعه کنید تا در صورت ثبت نام، در امتحانات ترمیم معدل شهریور بتونید شرکت کنید.

  16. سلام دانش اموزان نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۲ میتونند در ترمیم معدل شرکت کنند؟
    یا فقط ترمیم معدل برای دانش اموزان نظام جدید هست؟

    • سلام. فعلا در حال حاضر ترمیم معدل از دروس نظام جدید هست.
      اگر تاثیر معدل در کنکور سالهای بعد قطعی و مستقیم بشه منطقی این هست که به فارغ التحصیلان نظام قدیم هم اجازه ترمیم معدل داده بشه. البته این فقط نظر شخصی ماست و ما تصمیم گیرنده نیستیم. باید منتظر بمونیم احتمالا طی تابستان امسال تغییرات احتمالی کنکور سال بعد و در نتیجه تغییرات احتمالی شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل اعلام میشه. فعلا صبر کنید.

  17. سلام برای کنکور ۱۴۰۲ میشه شهریور امسال امتحان نهایی برای ترمیم معدل امتحان شرکت کنم یا باید سال دیگه بعد کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم؟

    • سلام فاطمه خانم.
      باید قبل از کنکور در طرح ترمیم معدل شرکت کنید.
      شهریور امسال میتونید نمرات رو ترمیم کنید.

  18. ببخشید میتونیم نمرات چهارم دبیرستان رو هم ترمیم کنیم و از کدوم بخش نظام جدید سوال میاد؟

    • از دروس سال چهارم نظام قدیم دیگه سوالی طرح نمیشه.
      فعلا برای نظام قدیم ها امکان ترمیم معدل نیست ولی ممکنه در آینده راه حلی برای این افراد هم در نظر گرفته بشه.
      از دروس سال های دهم یازدهم و دوازدهم نظام جدید در کنکور سوال تستی طرح میشه.

  19. سمانه حسینی

    سلام حالا که دروس عمومی حذف شدن و به سوابق تحصیلی منتقل شدن، میتونیم در طرح ترمیم معدل فقط دروس عمومی رو امتحان بدیم؟ یا نمره امتحانای اختصاصی هم جزئی از این ۴۰ درصد قطعی هم هست؟ اگر من بخوام امتحانات عمومی رو فقط امتحان بدم و نمره خوبی رو کسب کنم تاثیر اون چه مقدار خواهد بود؟ ممنونم

    • سلام خانم حسینی. نمرات امتحانات نهایی همه دروس عمومی و تخصصی مشمول سوابق تحصیلی خواهند بود.
      طبق قوانین فعلی ترمیم معدل، امکان اینکه فقط یک یا چند درس عمومی رو ترمیم کنید وجود داره. انتخاب اینکه چه درس هایی رو ترمیم کنید به اختیار خودتون هست.
      اگر فقط نمرات نهایی دروس عمومی رو ترمیم کنید، تاثیر نمرت نهایی دروس اختصاصی در کنکور همون نمراتی لحاظ خواهند شد که در زمان امتحانات نهایی خرداد کسب کردید و در کارنامه دیپلم شما درج شده. در واقع اگر نمراتی که در ترمیم معدل کسب می کنید (چه در دروس عمومی و چه در دروس اختصاصی)، بهتر از نمرات قبلی (که در کارنامه دیپلم درج شد) باشند، نمرات جدید (ترمیم شده) در کنکور به عنوان سوابق تحصیلی برای شما لحاظ خواهند شد.

  20. فاطمه نصیری

    سلام من دیپلم تجربی دارم ولی میخوام کنکور انسانی ۱۴۰۲ شرکت کنم آیا امکانش هست در ترمیم معدل دروس دوزادهم انسانی شرکت کنم؟

    • سلام خانم نصیری. با توجه به تغییرات احتمالی که در طرح ترمیم معدل و همچنین کنکور ۱۴۰۲ ممنکه اتفاق بیفته بهتره تا مرداد صبر کنید که ببینیم شرایط جدید به چه صورت خواهد بود. یکی از موارد پیشنهادی که مطرح شده بود امکان ۱۰ بار شرکت در طرح ترمیم معدل بود، چیزی که در حال حاضر برای هر داوطلب فقط یک بار امکان پذیر است.
      تابستان اطلاعات این صفحه را بر اساس شرایط کنکور ۱۴۰۲ به روز رسانی خواهیم کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *