ثبت نام کنکور سراسری تجربی، ریاضی، انسانی + شرایط محرومیت از کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار شد که هر داوطلب می توانست انتخاب کند در کدام نوبت در کنکور شرکت کند. نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و ثبت نام این نوبت آبان ماه ۱۴۰۱ انجام  شد. نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و ثبت نام این نوبت در فروردین ۱۴۰۲ انجام شد. بنابراین تاریخ برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ دی ماه و تیر ماه بود. در مورد زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده است.

در اینجا مهم ترین نکات لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را ذکر می کنیم اما بهتر است دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را نیز دانلود کرده و توضیحات آن را مطالعه کنید.

 

مراحل ثبت نام کنکور سراسری 

اگر با توجه به شرایط و محدودیت های ذکر شده در ادامه مطالب این صفحه، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری هستید، پس از تایید سوابق تحصیلی باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ذکر شده در سایت، یک کارت اعتباری حاوی شماره سریال خریداری کنید. برای خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری به آدرس اینترنتی epay.sanjesh.org/payment مراجعه کنید.

سپس به صفحه ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری مراجعه نموده و اطلاعات کارت اعتباری خریداری شده را وارد کنید تا ثبت نام شما آغاز گردد.

اگر قصد دارید در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کنید باید به ازای هر گروه آزمایشی یک کارت اعتباری جداگانه خریداری کنید. دقت کنید که که گروه آزمایشی دوم یا سوم شما فقط می تواند زبان یا هنر باشد زیرا هر داوطلب از بین سه گروه آزمایشی اصلی تجربی، ریاضی و انسانی فقط حق ثبت نام و شرکت در یک گروه را دارد و نمی تواند در هر سه گروه همزمان شرکت کند.

همچنین اگر تمایل دارید در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی نیز شرکت کنید، باید یک کارت اعتباری دیگر نیز از سایت سازمان سنجش خریداری نمایید.

برای اعلام علاقه مندی به رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی معمولا در زمان ثبت نام نیاز به اقدام خاصی نیست و در زمان پرینت کارت ورود به جلسه یا زمان انتخاب رشته اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتی که در فرآیند ثبت نام کنکور سراسری سال جدید تغییراتی در این زمینه اعمال گردد از طریق سایت سازمان سنجش یا دفترچه ثبت نام کنکور اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از پایان ثبت نام کنکور سراسری شما می توانید تا پایان مهلت مشخص شده اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش یا اصلاح کنید اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی خود را نخواهید داشت.  ثبت نام شما زمانی تکمیل شده است که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام دریافت کنید.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام کنکور سراسری 

با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، کلیه داوطلبان نظام جدید و داوطلبان نظام قدیمی که دیپلم خود را طی سال ۱۳۸۴ یا بعد از آن اخذ نموده اند و نیز داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را سال ۱۳۹۱ یا بعد از آن اخذ نموده اند باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به آدرس اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کرده و کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. برای اطلاع از میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری به این صفحه مراجعه کنید:  تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

اگر تاریخ اخذ دیپلم شما قبل از سال ۱۳۸۴ و نیز تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی شما قبل از سال ۱۳۹۱ بوده است نیازی به مراجعه به این سایت و دریافت کد سوابق تحصیلی ندارید زیرا معدل در کنکور برای شما هیچ تاثیری نخواهد داشت و کد سوابق تحصیلی برای شما صادر نخواهد شد.

برای دریافت سوابق تحصیلی از سایت مذکور باید کد دانش آموزی، کد آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل، و تاریخ تولد خود را وارد کنید:

دریافت کد تایید سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای ثبت نام کنکور سراسری 97

کد منطقه یک عدد ۴ رقمی مربوط به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک شماست. به عنوان مثال کد منطقه آموزش و پرورش ناحیه ۱ تهران ۱۱۰۱ می باشد که با کد منطقه آموزش و پرورش سایر ناحیه های تهران متفاوت است.

کد دانش آموزی نیز معمولا یک عدد ۹ رقمی مخصوص هر دانش آموز است که در کارنامه دیپلم شما درج شده است. همچkین در مورد تاریخ تولد توجه داشته باشید که اگر به عنوان مثال شما متولد اول اردیبهشت سال ۱۳۷۹ هستید یعنی ۷۹/۲/۱، باید تاریخ تولد خود را به این شکل وارد کنید:  ۷۹۰۲۰۱ و نهایتا پس از وارد کردن حروف تصویری که برای شما نشان داده می شود روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید. در این صفحه، مشخصات شما همراه با نمرات کتبی نهایی و کد سوابق تحصیلی ۱۵ رقمی نمایش داده خواهد شد.

 

شرایط شرکت در کنکور سراسری برای دانشجویان

اگر دانشجوی دوره روزانه دانشگاه های دولتی نیستید با خیال راحت و بدون نیاز به انصراف می توانید در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنید و در صورت قبولی نهایتا بعد از کنکور از دانشگاه فعلی خود انصراف دهید.

لازم به ذکر است که قوانین فوق فقط قوانین سازمان سنجش آموزش کشور بوده و اگر آقا هستید و کارت معافیت دائم یا کارت پایان خدمت ندارید باید محدودیت های نظام وظیفه را نیز در نظر بگیرید. طبق قوانین سازمان نظام وظیفه، دانشجویان در هر مقطع تنها یک بار مجاز به انصراف از دانشگاه و ثبت نام در یک دانشگاه دیگر در همان مقطع تحصیلی می باشند. در صورت انصراف مجدد (انصراف از دانشگاه دوم)، سازمان نظام وظیفه معافیت تحصیلی برای این افراد صادر نخواهد کرد و در این حالت (بعد از انصراف دوم) باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند. تمامی دانشجویان مذکر دوره روزانه و غیرروزانه که کارت معافیت دائم یا کارت پایان خدمت ندارند مشمول این قانون هستند و از این نظر تفاوتی بین دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور و سایر دانشگاه ها نیست.

 

چه کسانی حق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند؟

افرادی می توانند در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند که علاوه بر رعایت و عدم نقض محدودیت هایی که توضیح دادیم، حداقل دارای یکی از پنج مدرک زیر باشند:

۱- دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام ۳- ۳- ۶) در یکی از شاخه های نظری یا فنی و حرفه ای و یا کاردانش.

۲- مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم.

۳- دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه (نظری یا هنرستان).

۴- مدرک تحصیلی کاردانی (فوق دیپلم) یا مدرک دانشگاهی بالاتر.

۵- مدرک سطح یک حوزوی (برای شرکت طلاب فقط در گروه آزمایشی علوم انسانی).

بنابراین کسانی که آخرین مدرک تحصیلی آن ها دیپلم فنی و حرفه ای یا کار دانش نظام قدیم است حق شرکت در کنکور سراسری تجربی، ریاضی، انسانی، زبان یا هنر را ندارند مگر اینکه مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرکی بالاتر از دیپلم نظام قدیم اخذ نمایند.

 

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر


  1. سلام من امسال اگه پرستاری دانشگاه دولتی قبول شم میتونم برای کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم با انصرافم موافقت میشه یا باید دو ترم بگذره؟

    • مشاوران 100

      سلام عسل خانم. دانشجویان روزانه برای شرکت در کنکور سراسری باید از قبل انصراف داده باشند.
      شما در هر زمان میتونید از دانشگاه انصراف بدید.

  2. سلام وقتتون بخیر من ورودی ٩٣ دانشگاه دولتی هستم ولی ١٠ ترمه فارغ التحصیل میشوم یعنی بهمن ٩٧ میخواهم برای سال ٩٨ کنکور تجربی بدهم. ایا میتوانم دوباره در دانشگاه دولتی درس بخوانم؟ یا حتما باید ازاد یا پردیس خودگردان باشد؟ طبق پرس و جو متوجه شدم که بعد از امدن رتبه اگر فهمیدم میتوانم دانشگاه دولتی درس بخوانم مدرک قبلی را از دانشگاه ازاد باید آزاد کنم( بعد از پرداخت ٢٠-٣٠ میلیون تومان) ایا این صحت دارد؟ و برای شرایط من چه قوانینی هست؟

    • مشاوران 100

      سلام دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های دولتی برای شرکت در کنکور باید حدود ۴ ماه قبل از برگزاری کنکور از دانشگاه انصراف داده باشند
      تاریخ دقیق آخرین مهلت انصراف در دفترچه ثبت نام کنکور اعلام خواهد شد
      اگر آخرین مدرک شما کارشناسی یا پایین تر باشه نیازی به پرداخت شهریه برای تحصیل مجدد نیست
      نیازی به آزاد کردن مدرک هم نیست

  3. سلام میخواستم بدونم کسی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی تجربی داره، میتونه سال ۹۸ واسه کنکور در رشته ی انسانی شرکت کنه و در صورت قبولی وارد دانشگاه بشه؟ خیلی ممنون

  4. روح اله دشتی

    سلام
    با تشکر از سایت بسیار عالی و اطلاع رسانی های خیلی خیلی خوبتون در مورد کنکور که واقعا سوال ها و ابهامات زیادی از داوطلبان رو برطرف می کنید
    میخواستم بدونم آیا امکان انتخاب رشته های بدون آزمون از گروه ریاضی برای داوطلبی که در گروه تجربی شرکت کرده وجود دارد؟

    • سلام دوست عزیز لطف دارید. بله امکانش هست حتی بدون حضور در جلسه کنکور فقط با داشتن مدرک پیش دانشگاهی (فرقی نمیکنه پیش دانشگاهی تجربی ریاضی یا انسانی) میتونید رشته های بدون آزمون گروه ریاضی رو انتخاب کنید. در رشته های بدون آزمون متمرکز (صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) در صورت محدود بودن ظرفیت دانشگاه و تعداد زیاد متقاضی، معدل کتبی دیپلم ملاک پذیرش دانشجوهاست.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *