کنکور ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ حق انتخاب نظام قدیم و نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰

طبق جدیدترین اظهارات رئیس و سخنگوی سازمان سنجش، کنکور ۱۴۰۰ برخلاف کنکور ۹۸ و ۹۹ فقط شامل یک نوع سوال است که از کتاب نظام جدید طرح می شود. در این صفحه از سایت گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ علاوه بر این موضوع، به سوالاتی از قبیل اینکه شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود، جزئیات حق انتخاب نظام جدید یا قدیم در کنکور ۱۴۰۰ و سال بعد، شرکت در کنکور کدام نظام آموزشی بهتر است، کنکور نظام جدید بهتره یا نظام قدیم، میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰، تکلیف پشت کنکوری های ۹۹ در کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چگونه است، آیا دو کنکور همزمان در سال ۱۴۰۰ و حتی سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد یا خیر، ابهامات مربوط به سرنوشت کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و احتمال حذف کنکور در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱، تغییرات کتاب درسی نظام جدید نسبت به کتاب های نظام قدیم و سایر سوالات مشابه از این دسته جواب خواهیم داد.

اگر نظر یا سوالی در این زمینه داشتید در قسمت نظرات انتهای همین صفحه سوال رو ارسال کنید (قبل از ثبت و ارسال سوال، حتما به این مقاله بین ۱ تا ۵ ستاره امتیاز بدید) مشاوران ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد. علاوه بر این، از طریق صفحه اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ هم میتونید نظرات و سوالاتتون رو زیر آخرین پست بصورت کامنت بنویسید تا مشاوران ما در اولین فرصت پاسخگوی تمام سوالات شما عزیزان باشند.

 

برگزاری دو کنکور نظام جدید و قدیم بصورت جدا قبلا تا چند سال ادامه داشته است؟

تا اواخر دهه ۷۰ نظام آموزشی کشور ترمی واحدی بود که به نظام قدیم معروف بود و اوایل دهه ۸۰ نظام آموزشی به سالی واحدی تغییر کرد. در کنکور سال ۸۱ سازمان سنجش آموزش کشور برای هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و جدید سوالات جداگانه ای طرح کرد و این روند تا سه سال یعنی تا کنکور ۸۳ هم ادامه پیدا کرد.

سازمان سنجش در قسمت هایی که مطالب کتاب های نظام قدیم و جدید شبیه هم بود سوالات یکسان و در بخش هایی که مباحث متفاوت بود سوالات جداگانه ای برای هر گروه طرح می کرد. بنابرین این احتمال در ذهن خیلی از داوطلبان کنکور شکل گرفت که کنکور سال ۹۹ و حتی کنکور ۱۴۰۰ به صورت دو کنکور همزمان برای نظام قدیم و جدید برگزار بشه چون این امر قبلا تا سه سال پیاپی سابقه داشته. در ادامه این موضوع رو بیشتر بررسی می کنیم.

 

برگزاری دو کنکور جدا در سال ۹۹ یا سالهای بعد با توجه به اظهارات مسئولین

اولین اظهارات رسمی مسئولین درباره نحوه برگزای کنکور ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ صحبت های رئیس وقت سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بود. ایشان در پاسخ به این سوال که شیوه برگزاری کنکور ۹۸ چگونه خواهد بود گفت: کنکور سال ۹۸ شامل دو سری سوال جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید خواهد بود و البته این دو کنکور در یک زمان با هم برگزار خواهند شد و فقط سوالات فرق دارند.

همچنین در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ آقای عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد که در کنکور ۹۹ دو نوع سوال ویژه داوطلبان نظام قدیم و جدید طرح خواهد شد. علاوه بر این، در متن اطلاعیه سازمان سنجش درباره مصوبات هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ذکر شده که «داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌ التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوماً باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت نمایند».

اما چند ماه بعد در اوایل مرداد ماه ۱۳۹۸ رئیس محترم سازمان سنجش اموزش کشور اعلام کرد که «داوطلبان کنکور سال ۹۹ درخواست داشتند که بتوانند نظام آموزشی خود را برای امتحان انتخاب کنند که این حق به داوطلبان داده شد». این خبر برای بعضی از داوطلبان نظام قدیم خبر خوشحال کننده ای بود اما البته برای بعضی دیگر باعث سردرگمی در انتخاب منابع شد. در ادامه مقاله، احتمالا تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ بیشتر بررسی میشه.

 

منابع جدید و تغییرات کتاب درسی برای کنکور  ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود؟ 

با توجه به اینکه به فارغ التحصیلان نظام قدیم حق انتخاب کنکور ۹۹ داده شد، بسیاری از این عزیزان شک داشتند که منابع و کتاب های نظام قدیم رو مطالعه کنند یا نظام جدید.

در کنکور سال های گذشته از کتاب های درسی دوم و سوم دبیرستان، پیش دانشگاهی و همچنین فیزیک اول دبیرستان سوال طرح شده و منابع کنکور ۹۸ و همچنین منابع کنکور ۹۹ نظام قدیم همین کتاب ها بودند. اما در کنکور  ۱۴۰۰ برای داوطلبان نظام جدید از دروس دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان سوال طرح میشه. شاید برای داوطلبان نظام قدیم و پشت کنکوری های نظام قدیم که نتونستن در رشته و دانشگاه دلخواهشون قبول بشن این سوال پیش بیاد که با توجه به اینکه ممکنه برگزاری دو کنکور مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید در سال های بعد منتفی بشه و فقط یک کنکور طبق کتاب های درسی نظام جدید برگزار بشه، تغییر کتاب های درسی برای کنکور ۱۴۰۰ چقدره و آیا این افراد با توجه به تغییر منابع میتونن در کنکور ۱۴۰۰ یا سال های بعد شرکت کنن و موفق بشن؟

با نگاه کلی به تغییر کتاب های نظام جدید می بینیم که تغییر کتاب های درسی دبیرستان خیلی زیاد نبوده و چارچوب اصلی مطالب تقریبا همون مطالب کتاب های درسی نظام قدیم هستند. اما به این معنی نیست که داوطلبان نظام جدید از کتاب های کمک درسی یا فیلم های آموزشی نظام قدیم استفاده کنند زیرا این منابع تغییراتی داشته و بعضی مباحث حذف یا اضافه شده. به عنوان مثال، در درس زیست شناسی مباحثی مثل گوارش، قلب، دفع مواد زائد، گازهای تنفسی و … که در کتاب درسی زیست دوم دبیرستان نظام قدیم وجود داشت با شباهت نسبی در کتاب زیست شناسی دهم نظام جدید تکرار شده اما بعضی نکات حذف یا اضافه شدن و بعضی اسم ها فارسی شدن که البته در اکثر موارد معادل لاتین این اصطلاحات هم در کتاب ذکر شده. در تمام دروس رشته تجربی، ریاضی و انسانی تغییرات تقریبا در همین حد بوده اما باز هم تاکید می کنیم داوطلبان هر نظام آموزشی از منابع (کتاب یا فیلم آموزشی) ویژه خودشون استفاده کنند و به ویژه داوطلبان نظام جدید صرفا به استفاده از منابع نظام قدیم اکتفا نکنند.

اگر تفاوت کتاب های نظام قدیم و جدید رو برای سایر درس ها کمی دقیق تر بررسی کنیم می بینیم که در درس ادبیات فارسی بیشتر مباحث تاریخ ادبیات از کتاب های نظام جدید حذف شده. علاوه بر این حجم مباحث لغت و املا و زبان فارسی هم تا حدودی کمتر شده. در درس عربی مباحث انواع اعراب، تمیز، منادا، اعلال و مفعول فیه از کتاب های نظام جدید حذف شده. در درس دین و زندگی حدود ۷ درس حذف شده.

درس زمین شناسی که برای داوطلبان کنکور نظام قدیم شامل دو کتاب با ۱۹ فصل بود برای داوطلبان نظام جدید به یک کتاب با ۷ فصل تبدیل شده. فصل انتگرال به طور کامل از کتاب های ریاضی نظام جدید حذف شده و مباحثی مثل دنباله، آمار و احتمال، هندسه، مشتق و کاربرد مشتق، حد و … کاهش حجم قابل توجهی دارند. در کتاب های زیست شناسی نظام جدید مسائل عددی، دودمانه و … از بخش ژنتیک حذف شده، مباحث گیاهی کاهش حجم قابل ملاحظه ای پیدا کرده، فصل های آغازیان، قارچ ها و باکتری ها به طور کامل حذف شده و در کل مطالب کتاب ها ساده تر شده. البته بعضی اصطلاحات لاتین در کتاب های نظام جدید به فارسی ترجمه شده مثلا سلول به یاخته ترجمه شده. در درس فیزیک مباحث عدسی و آینه های کروی، به هم بستن خازن ها و مدارهای چند حلقه ای از کتاب های نظام جدید حذف شدند. حجم بعضی مباحث هم نسبت به کتاب های نظام قدیم کمتر شده. در درس شیمی قسمت های محاسباتی و حل مساله تا حد زیادی از کتاب های نظام جدید حذف شده ولی در عوض حجم مطالب حفظی نسبت به کتاب های نظام قدیم بیشتر شده. بیشتر ساختارهای حفظی مربوط به شیمی آلی که در کتاب های نظام قدیم وجود داشت از کتاب های نظام جدید حذف شده. تعداد واکنش های شیمیایی مطرح شده در کتاب های نظام جدید که لازمه برای کنکور حفظ باشید نسبت به کتاب های نظام قدیم خیلی کمتر شده.

بنابرین با بررسی کتاب های نظام جدید متوجه خواهیم شد که حجم مطالب و همچنین سطح دشواری کتاب های نظام جدید تا حدودی پایین تر از کتاب های نظام قدیم است. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر چند سال از درس و کنکور فاصله گرفتید و مطالب کتاب های نظام قدیم مثل کتاب های نظام جدید برای شما نا آشنا هستند بهتره نظام جدید رو انتخاب کنید چون تا حدودی آسان تر و کم حجم تر هستند.

 

آیا ظرفیت پذیرش داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۰ کمتر است؟

شایعات زیادی درباره اینکه ظرفیت پذیرش داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۹۸ و ۹۹ فقط ۲۰ یا ۳۰ درصد خواهد بود به گوش همه ما رسید اما خوشبختانه با مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش مهر ابطال بر تمامی این شایعات زده شد. طبق مصوبه این جلسه، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در کنکور بین دو نظام قدیم و جدید درصدی بندی نخواهد شد و حالت رقابتی خواهد داشت که این عادلانه ترین حالت ممکن است. بنابرین رتبه ۱ کنکور ممکنه داوطلب نظام جدید یا نظام قدیم باشه، در واقع ممکنه همه قبولی های یک رشته در یک دانشگاه خاص داوطلبان نظام قدیم یا همگی نظام جدید یا ترکیبی از این دو گروه باشند و هیچ درصد بندی برای ظرفیت پذیرش مطرح نیست.

به احتمال زیاد این قضیه درباره کنکور ۱۴۰۰ هم صدق خواهد کرد. اخبار جدید در این زمینه از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ بلافاصله منتشر خواهد شد. برای عضویت روی دکمه های زیر کلیک کنید:

Telegram

instagram

 

آمار تعداد شرکت کنندگان کنکور  ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

تعداد تقریبی ثبت نام کنندگان کنکور ۹۸ در مرحله اول رو میتونید در تصویر زیر ببینید:

آمار ثبت نام تعداد داوطلبان شرکت کنندگان کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود

تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ فعلا مشخص نیست اما با توجه به سیر نسبتا صعودی تعداد داوطلبان کنکور تجربی و انسانی و سیر نزولی تعداد داوطلبان کنکور ریاضی میشه پیش بینی کرد که احتمالا پرجمعیت ترین گروه آزمایشی در کنکور۱۴۰۰ کنکور تجربی و بعد کنکور انسانی باشه مخصوصا اگر همچنان دو کنکور مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید برگزار بشه. آمار شرکت کنندگان کنکور در سال های گذشته در هر رشته رو میتونید در تصویر زیر ببینید:

تعداد شرکت کنندگان کنکور 98 چگونه خواهد بود

در تصویر بالا می بینید که تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی سال به سال رو به افزایش است که دلیل اصلیش تقاضای بالا برای قبولی در رشته های پرطرفداری مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری و سایر رشته ها میتونه باشه.

 

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ چگونه است؟

در جلسه شواری سنجش و پذیرش در روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۷ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ به صورت مستقیم (قطعی) و به میزان ۳۰ درصد تصویب شد. هر سال ده ها هزار نفر در گروه آزمایشی تجربی معدل کتبی بالای ۱۹ و نزدیک به ۲۰ دارند.

این مصوبه باعث اعتراض دانش آموزان و داوطلبان زیادی شده و دلایل مختلفی هم برای درخواست لغو این مصوبه وجود داره. در ویدئو کلیپ زیر میتونید صحبت ها و انتقادات دکتر هامون سبطی (فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه تهران و مولف سرشناس کتاب های کمک درسی کنکور) رو در شبکه سه سیما بشنوید:

اما در سیزدهمین جلسه شواری سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ مصوبه قبلی اصلاح شد و قرار بر این شد که در کنکور ۹۸ تاثیر سوابق تحصیلی به صورت ۲۰ درصد قطعی و ۱۰ درصد مثبت اعمال بشه ولی برای کنکور ۹۹ به صورت ۳۰ درصد تاثیر قطعی باشه. در پی اعتراض دانش آموزان این مصوبه لغو شد و نهایتا در چهاردهمین جلسه تصویب شد که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ حداکثر ۳۰ درصد مثبت باشه. همین میزان تاثیر برای کنکور ۹۹ هم اعمال شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ مراجعه کنید.

 

برای اطلاع از آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور در کانال تلگرام مشاوران ۱۰۰ عضو شوید:

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

 

در چه سالی کنکور حذف می شود؟

یکی از پرحاشیه ترین و شایعه خیز ترین خبرها درباره کنکور، سال حذف کنکور است حتی بعضا خبرهایی از حذف کنکور ۱۴۰۰ هم می شنویم که جای بسی تأمل داره! از سال ها پیش گاه به گاه از منابع مختلف می شنویم که کنکور در فلان سال حذف میشه. توصیه می کنیم حتما ویدئوی زیر که صحبت های رئیس سازمان سنجش درباره حذف کنکور است رو ببینید:

 

به نظر شما کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چگونه حذف خواهد شد؟ آیا اصلا مکان حذف کنکور در سال های آینده وجود دارد؟ مطمئن باشید تا زمانی که جایگزین مناسبی برای تفکیک دانش آموزان برتر برای ورود به رشته های پرطرفداری مثل پزشکی وجود نداره امکان حذف کامل کنکور سراسری نیست و حداقل تا چند سال آینده هم کنکور برگزار میشه. همه ما از آسیب های کنکور خبر داریم اما وقتی ظرفیت کل رشته پزشکی در تمامی دوره های روزانه، ظرفیت مازاد و پردیس بین الملل جمعا حدود ۵۰۰۰ نفر بیشتر نیست و از طرفی هزاران نفر معدل ۲۰ و نزدیک ۲۰ دارن چطور امکان داره بدون برگزاری کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی این داوطلبان رو برای ورود به رشته پزشکی از هم تفکیک کرد؟

در حال حاضر در بسیاری از رشته های دانشگاه های دولتی دوره روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و … پذیرش دانشجو بدون کنکور انجام میشه و در بعضی از این دوره ها صرفا بر اساس سوابق تحصلی یعنی معدل است. اما در رشته های پر متقاضی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و حتی در رشته هایی مثل مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، رشته حقوق دانشگاه تهران و … پذیرش بدون کنکور وجود نداره و فعلا جایگزین مناسبی برای کنکور جهت پذیرش دانشجو در این رشته ها وجود نداره. بنابرین حذف کنکور ۱۴۰۰ شایعه ای بیش نیست.

 

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

اگر هنوز به طور جدی شروع نکردید و نیاز به مشاوره کنکور برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ یا کنکور سال ۱۴۰۱ دارید میتونید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ و برنامه ریزی و پیگیری روزانه توسط رتبه های برتر کنکور استفاده کنید.

در پایان، اگر درباره نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یا راهکارها و ابزارهای لازم برای موفقیت در این کنکور نظرات یا سوالاتی دارید در قسمت دیدگاه های پایین همین صفحه مطرح کنید. مشاوران ما در کمترین زمان پاسخگوی سوالات شما هستند. ضمنا قبلا از ثبت نظر یا ارسال سوال، حتما به این مقاله ستاره بدید.

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۹۱ نظر


  1. من لیسانس حسابداری دارم فارغ التحصیل سال ۹۱ هستم الان به رشته پزشکی علاقه پیدا کرده ام با این تغییر شرایط برای کنکور چیکار باید کنم ممنون میشم اگر جواب بدین.

    • مشاوران 100

      باید در کنکور تجربی نظام جدید شرکت کنید و درصدهای بالایی برای قبولی پزشکی کسب کنید.

  2. سلام وقت بخیر
    نظام قدیم انسانی بودم
    دانشگاهم تمام کردم
    میخوام امسال کنکور تجربی بدم
    آیا با دیپلم انسانی میشه کنکور تجربی داد؟

  3. سلام وقت بخیر
    من رشته انسانی نظام قدیم خوندم دیپلم گرفتم فقط پیش دانشگاهی نخوندم الان میخام کنکور تجربی بدم ایا میتونم بدون پیش دانشگاهی کنکور نظام جدید بدم یا باید پرونده ی تحصیلیم نظام جدید کنم ایا نیاز هست پیش دانشگاهی بخونم یا نه ممنون میشم اگه جواب سوالم بدین

    • مشاوران 100

      سلام. با مدرک دیپلم نظام قدیم نمیتونید کنکور نظام جدید شرکت کنید. باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید یا مدرک دیپلم نظام جدید بگیرید.

  4. با سلام ایا ممکن هست کسی که در رشته انسانی هست بعد از دیپلم رشتش رو به تجربی تغییر بده

  5. سلام با توجه به صحبت های وزیر علوم که سه سال آخر دبیرستان رو سابقه ی تحصیلی میدونه و از طرفی هم رئیس سازمان سنجش میگه که با تاثیر ۶۰ درصدی فاصله ی زیادی داریم اگر تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ مثبت باشه دیگه تست هوش نمیگیرن و مثل امسال خود کنکور ملاک اصلی پذیرش خواهد بود ممنونم از راهنمایی تون

  6. سلام من نظام قدیمی هستم، سوالم این هست که آیا کنکور نظام قدیم، در آینده حذف خواهد شد، یا اینکه بچه های نظام قدیم هم مثل بچه های نظام جدید میتونن از روی فرصت بدون محدودیت زمانی، و هر زمانی که خواستند بدون نگرانی از حذف کنکور نظام قدیم، با آرامش خاطر درس بخونن و کنکور نظام قدیم رو شرکت کنن یا باید واسه کنکور جدید امتحان دادن دوباره نظام جدید بخونن و بعد کنکور امتحان بدن و در کل از از کتاب های نظام قدیم خودشون استفاده نکن یا واسه کنکور امتحان دادن در هر زمانی در آینده از کتاب های نظام قدیم استفاده کنن

    • سلام اگر منظور شما رو درست متوجه شده باشیم، پرسیدید که ایا داوطلبانی که در نظام قدیم دیپلم گرفتند باید کتاب های نظام جدید رو بخونند؟ بله دقیقا همینطوره.
      و از کتاب نظام قدیم سوال طرح نمیشه هرچند مطالب مشترک زیادی بین دو نظام اموزشی وجود داره اما منبع اصلی کتاب نظام جدید هستند.

  7. سلام وقتتون بخیر. من دبیرستان نظام قدیم رشته ی ریاضی خوندم و بعدش هم دوره کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه دولتی روزانه فارغ التحصیل شدم. الان تصمیم دارم برای کنکور ۱۴۰۱ رشته ی تجربی شرکت کنم. خواستم بپرسم اینکه از دانشگاه دولتی روزانه فارغ التحصیل شدم مانع این نمیشه که دوباره کنکور سراسری شرکت کنم؟ و اینکه اگر قبول بشم میتونم دوباره دانشگاه دولتی روزانه درس بخونم؟ رشته ی دندانپزشکی یا داروسازی مد نظرمه

    • سلام شیما خانم
      مانعی وجود نداره، میتونید در کنکور تجربی ۱۴۰۱ شرکت کنید و در صورت قبولی در دوره روزانه بصورت رایگان تحصیل کنید.

  8. سلام اگر واسه کنکور ۱۴۰۱ سی درصد پذیرش پزشکی از لیسانس باشه واسه همه ی دانشگاه های علوم پزشکی یا تعداد مشخصی رو در نظر میگیرن؟ و سوال دوم اینکه اگر کنکور دو بار برگزار بشه ظرفیت پذیرش واسه مهر ۱۴۰۱ نصف میشه و نصف دیگه ی ظرفیت رو واسه کنکور دوم در نظر میگیرن یا اینکه احتمال افزایش ظرفیت وجود داره؟

    • سلام مریم خانم فعلا هیچ کدوم از دو موردی که گفتید اجرا نشده و نمیتونیم درباره جزئیات طرحی که اجرایی نشده اظهار نظر کنیم.

  9. افسانه صادقی

    با درود
    وقت بخیر
    بنده دیپلم رشته کاردانش را در سال ۹۴ اخذ کردم، هم اکنون برای کنکور زبان خارجه ثبت نام کردم و در زمان انتخاب نظام آموزشی ، طبق راهنمایی کارشناس سازمان سنجش بنده باید نظام سالی واحدی رو انتخاب میکردم
    در حال حاضر می بایست مدرک پیش دانشگاهی در رشته هنر رو نیز اخذ کنم
    با این تفاسیر
    ممکن است لطفا راهنمایی بفرمایید منابع چه نظامی را باید مطالعه کنم؟

    پیشاپیش سپاسگزارم

    • سلام خانم صادقی. کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فقط از کتب نظام جدید سوال طرح میشه و شما برای کنکور باید کتاب های درسی و کمک درسی ویژه نظام آموزشی ۶-۳-۳ (نظام جدید) رو مطالعه کنید.

  10. سلام سال نو مبارک. ببخشید من داوطلب کنکور تجربی نظام جدید هستم و هدفم رشته پزشکی هست من کنکور ثبت نام کردم اما تا الان موفق نشدم درس بخونم و از الان هم تازه شروع کردم به خوندن برای کنکور ۱۴۰۰ منابع مورد استفاده من برای کنکور ۱۴۰۰ کتاب های سری میکرو طلایی گاج هست که همشون رو جدید تهیه کردم و همه شون مخصوص کنکور ۱۴۰۰ هست. سوالم اینه که آیا منابع کنکور ۱۴۰۰ برای کنکور ۱۴۰۱ قابل استفاده هست یا نه؟ من ۲۵ سالمه و تا الان زمان زیادی رو از درس دور بودم و اگه منطقی به هدفم نگاه کنم یه بازه ۱ تا دو ساله لازم دارم تا درس های کنکور رو یاد بگیرم و برای کنکور آماده بشم اگه امسال قبول بشم که هیچی اما اگه امسال به رتبه مورد نظرم نرسم آیا میتونم از همین منابعی که دارم برای کنکور ۱۴۰۱ استفاده کنم یا دیگه این منابع قابل استفاده نیست و باید دوباره منابع جدید تهیه کنم؟ واقعا ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • سلام شیلا خانم. بیشترین تغییرات عمده کتاب های درسی در سال ۱۳۹۶ با تغییر نظام آموشی از نظام قدیم به نظام جدید اتفاق افتاد. تا یکی دو سال بعد هم مجددا تغییرات جزئی در کتاب های درسی و البته در بعضی دروس تغییرات چشمگیر اتفاق افتاد. در حال حاضر به نظر میرسه کتاب ها به ثبات نسبی رسیدن و احتمال اینکه تغییر عمده ای از منابع کنکور ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱ اتفاق بیفته خیلی کمه. مخصوصا در دروسی مثل ریاضی، فیزیک، انگلیسی، عربی، ادبیات که سوالات اکثرا مهارتی هستند و کمتر پیش میاد که سوال عینا از متن خود کتاب درسی بدون هیچ تغییری طرح بشه.
      بنابرین میتونید از منابع کنکور ۱۴۰۰ برای کنکور ۱۴۰۱ هم استفاده کنید اما بهتره که سوالات کنکور ۱۴۰۰ رو هم جداگانه تهیه کنید و کار کنید.

  11. سلام امکانش هست واسه ۱۴۰۱ واسه رشته های پزشکی ودندانپزشکی شرط معدل بذارن؟ ممنون از راهنمایی شما

    • سلام مریم خانم. اینکه پذیرش این دو رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور باشه احتمالش خیلی کمه
      چون تعداد معدل های بالا و حتی ۲۰ خیلی زیاده و ظرفیت پذیرش این دو رشته کمه.
      باید منتظر اخبار برگزاری کنکور یا پذیرش از طریق سوابق تحصیلی باشیم.

    • سلام منظور از سوالم اینه که شرط معدل مثل دانشگاه فرهنگیان قرار بدن نه اینکه براساس سوابق تحصیلی پذیرش کنن و توی مصاحبه گفته شده بود درصدی از کل پذیرش پزشکی از لیسانس باشه و با اولویت دانشگاه های برتر شما از درصد و دانشگاه های علوم پزشکی مورد نظر اطلاع دارین؟ واسه دانشگاهایی مثل کرمانشاه لرستان ایلام یا شهرکرد یاسوج و ارومیه و اردبیل امکانش هست پذیرش از لیسانس رو مطرح کنن؟ یا اینکه دانشگاه های بزرگتر مثل تهران و شهید بهشتی و شیراز و تبریز و مشهد رو پذیرش از لیسانس قرار میدن و دانشگاه های کوچکتر رو همون از طریق کنکور سراسری پذیرش میکنن یا اصلا ۱۴۰۱ مثل ۱۴۰۰ پذیرش از لیسانس مازاد بر ظرفیت باشه ممنون از راهنمایی تون

    • سلام مجدد. تا الان شرط معدل برای پذیرش پزشکی از طریق کنکور سراسری مطرح نبوده و فعلا چنین دستوری صادر نشده.
      پذیرش پزشکی از لیسانس کاملا جدای از کنکور هست و ارتباطی با هم ندارند. برای این مورد باید در آزمون کارشناسی به پزشکی که شرط معدل و شرط سنی و مصاحبه و آزمون جداگانه ای داره شرکت کنید و کاملا جدای از برگزاری کنکور سراسری هست. ظرفیت پذیرش پزشکی از طریق برگزاری کنکور سراسری تجربی خیلی بیشتر از ظرفیت قبولی از طریق آزمون لیسانس به پزشکیه.

  12. دوستان چرا اعتراض نمکنید قراره برای کنکوریای ۱۴۰۱ تاثیر ۶۰ درصد معدل بدن برای سه سال

    • برای سه سال نیست
      فقط تاثیر نمرات امتحان نهایی دوازدهم اعمال میشه
      و البته تاثیر مثبت هست نگران نباشید.
      اگه معدلتون بالا باشه ممکنه بهتون کمک کنه
      و اگه معدل خیلی پایین هم باشه چون تاثیر مثبت هست، اثر منفی براتون نداره و با درصدهای کنکورتون میتونید جبران کنید.

  13. سلام ببخشید درس های اخر هر کتاب که توی سال ۹۹ به خاطر کرونا حذف شد توی کنکور ۱۴۰۰ میاد؟

    • سلام
      فعلا دستورالعملی مبنی بر حذف ۲۰ درصد پایانی مطالب کتاب های دوازدهم که در کنکور ۹۹ حذف شده بودن برای کنکور ۱۴۰۰ وجود نداره.
      شما حذف نشده در نظرش بگیرید و بخونید. اگه قرار بر حذف باشه حتما در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ اطلاع میدیم.

  14. سلام می خواستم بدانم کسی که رشته کاردانش و در دانشگاه حسابداری می خواند می تواند کنکور انسانی بدهد و پذیرفته شود

    • مشاوران 100

      سلام آقا محمد
      اگه مدرک کاردانی داشته باشید یا مدرک دیپلم نظام جدید میتونه در کنکور تجربی شرکت کنه.
      البته به شرطی که مانعی از طرف نظام وظیفه و معافیت تحصیلی نداشته باشه.

  15. حسین حقیقت

    سلام خسته نباشید
    من فارغ التحصیل رشته تجربی در سال ۹۶ هستم یعنی از بچه های نظام قدیم.
    حالا میخوام انسانی شرکت کنم برای فرهنگیان
    فقط یک سوال میمونه اینکه من الان بخوام رشته ای غیر از رشته خودم کنکور بدم و اینکه در نظامی غیر از نظام مربوطه به امتحانات مدرسه ام قراره کنکور بدم میخوام ببینم آیا نیاز هست من بعضی از دروس انسانی رو بخونم و امتحان بدم؟ ان شاء الله متوجه منظورم شده باشید

    • مشاوران 100

      سلام جناب حقیقت
      شما با داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته تجربی میتونید در کنکور نظام جدید رشته انسانی سال ۱۴۰۰ یا سال های بعد شرکت کنید.
      همه داوطلبانی که در نظام قدیم فارغ التحصیل شدند در کنکور ۱۴۰۰ باید به سوالات نظام جدید پاسخ بدهند.

    • حسین حقیقت

      بسیار سپاس از پاسخ گوییتون فقط امتحانات مدرسه رو عرض کردم؟ یعنی نیاز نیست دروس انسانی رو امتحان بدم؟

    • مشاوران 100

      خواهش میکنم.
      خیر، نیازی به شرکت در امتحانات مدرسه یا امتحانات نهایی انسانی نیست.
      با همون مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم تجربی میتونید در کنکور انسانی نظام جدید شرکت کنید.
      تنها تفاوتش این هست که چون دیپلم شما و کنکور شما دو رشته متفاوت هستن تاثیر مثبت معدل برای شما تا سقف کمتر از ۳۰ درصد اعمال میشه.

    • سلام
      خیلی ممنون از سایت خوبتون یه سوالی ذهنم رو درگیر کرده من واسه ۱۴۰۰ دارم نظام جدید میخونم ولی اگر به رشته ی مورد نظرم نرسم واسه ۱۴۰۱ مشکلی پیش نمیاد یعنی ۱۴۰۱ کسانی که دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم دارن فارغ از اینکه چه سالی و کدام شاخه ی نظری بودند حق شرکت در کنکور ۱۴۰۱ رو دارن در هر کدام از گروه های آزمایشی؟ خودم نظام قدیم تجربی بودم و الان در این شرایط بابت این حرف و حدیث ها که از تغییر کنکور میزنن نباید استرس داشته باشم؟ یعنی اینکه در کنکور ۱۴۰۱با همین مدرک نظام قدیم حق شرکت در نظام جدید رو دارم و مشکلی پیش نمیاد؟

    • مشاوران 100

      سلام مریم خانم
      خیلی بعیده که اجازه شرکت در کنکور سراسری به طور کلی به داوطلبان نظام قدیم داده نشه و تا حالا سابقه نداشته.
      از این بابت نگرانی نداشته باشید.

  16. سلام
    من نظام جدید هستم دهم تجربی میخواستم بدونم که برای من کنکور خواهد بود یا حذف خواهد شد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *